۵۰۵ نفر از مددجویان زندانی مشغول به فعالیت اقتصادی هستند

عاملی راد گفت: تعداد ۵۰۵ نفر از مددجویان زندان این شهرستان در کارگاهای داخل و خارج زندان مشغول به فعالیت اقتصادی هستند.

یزدان عاملی راد- مدیر اداره زندان شهرستان شیروان- در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهار کرد: از جمله کارگاه های فعال داخل زندان خیاطی، معرق، قالیبافی و تسبیح سازی است که در مهارت آموزی، اشتغال خوبی برای مددجویان فراهم کرده است.

 

وی خاطرنشان کرد: کارگاه های بیرون زندان که با قرارداد با کارفرمایان مشفول به کار هستند مانند کشتارگاه مرغ، کارگاه چوب، کارگاه سنگ، کارواش، نانوایی و غیره است که ماهانه حقوق دریافت می کنند.

 

عاملی راد عنوان کرد: امسال حدود ۳۰۰ نفر از مددجویان زندان این شهرستان با توجه به حضور در کلاس ها و کارگاهای فنی و حرفه ای در زندان  موفق به کسب مهارت و اخذ مدرک معتبر فنی و حرفه ای شدند که تمام این محیط ها در خود زندان واقع شده است.

 

مدیر اداره زندان شهرستان شیروان بیان کرد: سال گذشته آشپزخانه، نانوایی مکانیزه در زندان جهت پخت غذا و نان برای زندانیان در داخل زندان احداث شد و به بهره برداری رسید که توسط خود مددجویان زندان شهرستان اداره می شود.

 

عاملی راد تصریح کرد: ضمنا در حال حاضر مجتمع اشتغال جدید زندان به مساحت هزار متر مربع جهت اشتغال و درآمدزایی زندایان و حضور کارفرمایان استانی در حال ساخت است که تا نیمه امسال به بهره برداری کامل خواهد رسید.

 

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه اردوگاه کاردرمانی و حرفه آموزی استان در زندان این شهرستان است، قابلیت اشتغال همه زندانیان استان را دارا خواهد بود.

 

شهرستان شیروان با ۱۵۷ هزار نفرجمعیت به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

کد خبر 1261997

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha