ماه رمضان ماه عملیات فرهنگی و معنوی

ماه مبارک رمضان در کلام بزرگان و اساتید دینی همواره به عنوان ایامی برای خودسازی، آرامش و رشد دینی نام برده می شود. برهه ای از زمان که برای انسان معارج بلندی از فضیلت و آگاهی به ارمغان دارد.

خبرگزاری شبستان - البرز؛ ماه مبارک رمضان در کلام بزرگان و اساتید دینی همواره به عنوان ایامی برای خودسازی، آرامش و رشد دینی نام برده می شود. برهه ای از زمان که برای انسان معارج بلندی از فضیلت و آگاهی به ارمغان دارد. 

 

مساجد یکی از مهمترین خاستگاه رشد دینی در ماه رمضان هستند. مأمن امن و مطهری که می توان در این ایام بیشترین خیرات و برکات مادی و معنوی را در ارتباط با این مکان الهی به دست آورد. 

 

فرهنگ غالب در میان فعالان مسجدی گواه یک کمال باوری و خداباوری است که همواره در ایامی همانند ماه رمضان بستری از پویایی، خردورزی و کمال را به همراه دارد. 

 

آیت الله سیدمحمدمهدی حسینی همدانی در گفتارهای خود در رابطه با ماه رمضان آورده اند: ماه رمضان ماه عملیات فرهنگی و معنوی است. برای این مهم محله را آباد کنید. مثلا با همسایگان مهربانی کنید. ارزان فروشی کنید. کسبه مومن را تکریم کنید.

 

نماینده ولی فقیه در استان البرز افزود: سالمندان محله را رسیدگی و دیدار کنید. از نیروی انتظامی محل دیدار و تکریم داشته باشید. خانواده شهداء را غافل نباشید. روزه اولی ها را تکریم و تشویق کنید. 

 

 

امام جمعه کرج در بخش دیگری از نکات آموزشی ویژه ماه رمضان می افزاید: با برنامه ریزی از فرصت ماه مبارک رمضان به درستی بهره مند شوید. 

 

وی ادامه می دهد: ایام ماه مبارک رمضان از بهترین فرصت ها برای اصلاح نفس و خودسازی است چرا که قوای نفسانی به واسطه روزه تضعیف شده و شیطان هم دربند است بنابر این اگر کسی کاهلی کند باید خود را ملامت نماید. 

 

 

آنچه را که می توان از سخنان نماینده ولی فقیه در استان البرز دریافت این است که توجه به ماه رمضان به عنوان یک فرصت اهمیت اساسی دارد. همچنین این مهم که این ماه یک عملیات فرهنگی و معنوی است مشخص می کند که تا چه اندازی برنامه ریزی هدفمند و آگاهانه نسبت به این ایام ضروری است.

 

در میان متولیان فرهنگی و گروه های متعدد هم اندیشی، فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد که در سایه سار مسجد از رشد و کمال معرفتی بهره مند می شوند اهمیت ویژه ای پیدا می کنند. اینکه با باور به خاستگاه مسجد و احیاء آن همواره سعی دارند تا نسبت به رشد خود و دیگران تلاش نمایند.

 

توجه به این نکته که روح دین فردی نیست و خداوند همواره به فعالیت اجتماعی، همراهی با جامعه و دستورهای الهی توجه داشته است ایجاب می کند که جایگاه و ساختار فعالیت مسجدی را که اقامه نماز و قرائت قرآن اهم آن است بیش از پیش درک کنیم. 

 

 

 

 

کد خبر 1262012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha