ایجاد وحدت در بین همه امت ها و ادیان مهمترین عامل گسترش اسلام است/نام گذاری آخرین روز جمعه ماه رمضان  اصول حرکت انقلاب اسلامی بود

ماموستا رسول زاده گفت: یکی از مهم ترین عامل گسترش اسلام ایجاد وحدت در بین همه امت ها، ادیان و قبائل و طوائف بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، ماموستا خالد رسول زاده شامگاه جمعه در مراسم افطاری وحدت و مقاومت که در مسجد امام جعفر صادق (ع) شهرستان شاهین دژ برگزار شد، اظهار کرد:روزه ماه رمضان به دلیل نزول قرآن دارای فضیلت است و بر اساس روایات اهل سنت شب قدر یکی از شب های دهه سوم ماه رمضان می باشد که خداوند ارزش این شب را بالاتر ازهزار ماه  عنوان کرده است.

وی افزود: پیامبر اکرم (ص) بعد از بعثت خود از جزیرة العرب خارج نشد اما رسالتشان فراگیر شد و دنیا را فراگرفت و یکی از مهم ترین عامل گسترش اسلام ایجاد وحدت در بین همه امت ها، ادیان و قبائل و طوائف بود.

ماموستا رسول زاده ادامه داد: حضرت بعد از وارد شدن به مدینه به خونریزی ها، برادرکشی ها و اختلاف طوائف در مدینه پایان داد.  و هجرت پیامبر از مکه به مدینه برای پایه ریزی حکومت اسلامی بود و لازمه تشکیل حکومت اسلامی وحدت و همدلی بود و حضرت در بین یهودی ها، مسیحی ها، اعراب و مسلمانان همدلی و وحدت ایحاد کرد.

انقلاب اسلامی  دلسوز دین و مردم است

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی  دلسوز دین و مردم است، گفت: این انقلاب برای ایجاد وحدت تلاش می کند و ما روحانیت شیعه و سنی بیش از گذشته به اخوت و برادری نیاز داریم و قرآن به عنوان یک فرهنگ غنی به ما راه را نشان می دهد.

امام جمعه اهل سنت شاهین دژ افزود: دشمنان اسلام با ایجاد اختلاف مذاهب و قبائل و اقوام این قدرت را از اسلام و مسلمین گرفته اند و لازمه تبعیت از نبی مکرم اسلام وحدت و همدلی است.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به روز قدس، گفت:  نام گذاری آخرین روز جمعه ماه رمضان یک تاکتیک نیست بلکه اصول حرکت انقلاب اسلامی است و بیان امام در مورد قدس برگرفته از ادبیات دینی است.

این مسئول تصریح کرد: امروز ما طلاب و روحانیون شیعه و سنی وظیفه شرعی داریم که این وحدت و اتحاد را حفظ کرده و برای تعالی اسلام قدم برداریم .

اگر جهاد تبیین نباشد مدل مردمی سازی که مد نظر رهبری صورت نخواهد گرفت

حجت الاسلام توحید ایمانی،رئیس اداره تبلیغات اسلامی شاهین دژ ، نیز در ادامه این مراسم  اظهار کرد: تبیین حکمرانی مردمی را محقق می کند و اگر جهاد تبیین نباشد مدل مردمی سازی که مد نظر رهبری صورت نخواهد گرفت.

وی افزود: برای این که مردم پای کارهای اجتماعی، سیاسی و دینی باشند باید جهاد تبیین به درستی صورت گیرد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شاهین دژ تصریح کرد: روح انسان و جوامع همیشه در عمل و جهت با هم اختلاف داشتند و مستعمرین زمانی که خواستند ملتی را زیر سلطه را خود قرار بدهند، آن ها را دچار اختلاف در جهت ها کردند و جریانات اغتشاش نیز همین کار را کرد.

وی افزود: همه شیعه و سنی و اقوام و مذاهب به دنبال تعالی اسلام و کشور هستند. و دشمن امروز تلاش می کند اختلاف در جهت را در بین امت اسلامی بیاندازد.

 

کد خبر 1262034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha