۱۵۶۵ پایگاه جمع آوری فطریه در خراسان جنوبی برپا می شود

حجت الاسلام فلسفی گفت: امسال یک هزار و ۵۶۵ پایگاه برای جمع آوری زکات فطریه و کفارات در سراسر استان خراسان‌ جنوبی برپا می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، حجت الاسلام حسین فلسفی- دبیر شورای زکات خراسان جنوبی- امروز شنبه (۲۶ فروردین) در جلسه هماهنگی جمع‌آوری زکات فطریه و کفاره اظهار کرد: تاکنون پنج نشست تخصصی در این خصوص برگزار شده و لیست نیازمندان با اولویت حوزه درمان و معیشت تهیه شده است.

 

وی در ادامه بیان کرد: امسال یک هزار و ۵۶۵ پایگاه برای جمع آوری زکات فطریه و کفارات در سراسر استان برپا می شود.

 

حجت الاسلام فلسفی با اشاره به همکاری ۲ هزار نفر در جمع آوری زکات فطریه و کفارات ادامه داد: با هماهنگی دبیرخانه شورای زکات همه موسسه‌های خیریه و نهادها باید مجوز جمع آوری زکات فطریه و کفارات را اخذ کنند ضمن اینکه نصب نشان شورای زکات نیز در صندوق ها الزامی است.

 

دبیر شورای زکات خراسان جنوبی با اشاره به اینکه زکات‌ فطریه جمع‌آوری شده باید در حوزه درمان و معیشت هزینه شود، یادآور شد: سال گذشته چهار میلیارد تومان فطریه و کفارات در خراسان جنوبی جمع آوری شد.

 

وی تأکید کرد: زکات از شئونات حاکم اسلامی است و بدون دستور حاکم اسلامی نمی توان زکوات مردم را در بخش‌های دیگر هزینه کرد.

 

حجت الاسلام فلسفی با اشاره به فعالیت ۴۰۰ شورای زکات روستایی در سطح استان، گفت: در کارتخوان‌ها جمع‌آوری زکات فطریه و کفاره باید سرفصل زکوات در بخش‌های عام و سادات، کفاره عمد و غیرعمد تفکیک شود.

 

دبیر شورای زکات خراسان جنوبی در پایان افزود: مبالغ زکات فطریه و کفاره جمع‌آوری شده در قالب شورای زکات استان نسبت به جمعیت روزه‌دار استان پاین است که باید برای افزایش جذب زکات نسبت به سرانه جمعیت استان برنامه‌ریزی شود.

 

 


 

کد خبر 1262035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha