مراسم نیایش میان‌‌ادیانی برای صلح در مقر سازمان ملل برگزار شد

سازمان ملل مراسم نیایش میان‌ادیانی برای ایجاد صلح را در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، برگزار کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « canindia»، سازمان ملل مراسم نیایش میان‌ ادیانی برای ایجاد صلح را در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، برگزار کرد.

 

«آنتونیو گوترش»، دبیرکل سازمان ملل متحد در سخنرانی افتتاحیه این مراسم، گفت: امروز ما بیش از هر زمان دیگری به صلح نیاز داریم.

 

وی افزود: جنگ و درگیری باعث ویرانی، فقر و گرسنگی شده و ده‌ها میلیون نفر را از خانه‌های خود بیرون رانده و بسیاری از کشورها گرفتار نابرابری‌ها و شکاف‌های سیاسی شده اند.

 

گوترش گفت: در دوران اختلافات وحشتناک، ما امروز برای یک هدف مشترک اینجا هستیم و در زمانی منحصر به فرد در آخرین جمعه ماه رمضان دورهم جمع شده ایم.

 

دبیر کل سازمان ملل گفت: امروز روزی است که مسیحیان عید پاک را جشن می‌گیرند، یهودیان پایان عید فصح را جشن می‌گیرند و سیک ها از جشنواره وایساخی لذت می‌برند؛ در واقع حتی تقویم نیز پیامی از وحدت را برای ما نشان می‌دهد پس باید برای سیاره خود و برای صلح متحد شویم.

 

«آنتونیو گوترش» افزود: در این لحظه مبارک تجدید پیوندهای میان ادیانی، اجازه دهید صدای خود را برای صلح که ستاره هدایت ما و با ارزش ترین هدف ما است،بلند کنیم؛ بیایید بر سر ایمان مشترکی که خانواده بشری را متحد می کند، محکم بمانیم؛ بیایید به عنوان جوامع و کشورها دور هم جمع شویم و بیایید برای صلح دعا کنیم.

 

این مراسم در مقابل مجسمه اسلحه گره‌خورده که شناخته‌شده‌ترین نماد صلح در ساختمان سازمان ملل است، برگزار شد.

کد خبر 1262051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha