مسجد صاحب الزمان شهرک هوانیروز کرمان میزبان ۹۰ نفر دانش آموز معتکف+تصاویر

پایگاه بسیج شهید وجدانی پایگاه هوانیروز کرمان در دومین سال متوالی اقدام به برگزاری مراسم اعتکاف دانش آموزی کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ یکی از برکات ماه ضیافت الهی، رونق گرفتن دورهمی های معنوی است؛ از حضور در محافل جزءخوانی قرآن گرفته تا نشستن دسته جمعی پای سفره های افطار؛ مراسم مناجات شبانه و دعای ابوحمزه در مساجد، لیالی قدر و دهها و بلکه صدها برنامه دیگر!

 

چه زیبا و باشکوه که یاد خدا بهانه این دورهمی ها می شود و چقدر می توان از آن بهره گرفت و در تعامل با مؤمنان و روزه داران گره های فردی و اجتماعی را باز کرد.

 

یکی از این دورهمی های معنوی و عبادات جمعی، سنت حسنه اعتکاف است که در ماه رجب و طی سال های اخیر در دهه پایانی ماه مبارک رمضان رونق گرفته است.

 

پایگاه بسیج شهید وجدانی پایگاه هوانیروز کرمان هم در دومین سال متوالی اقدام به برگزاری مراسم اعتکاف دانش آموزی در روزهای 23 تا 25 فروردین ماه در محل مسجد صاحب الزمان شهرک سازمانی هوانیروز کرد.

 

در این اعتکاف که با حضور 90 نفر از دانش آموزان پسر برگزار شد و ۵۰ نفر آنان اولین بار اعتکاف را تجربه کردند؛ با استفاده از ظرفیت اساتید و فرهیختگان استان موضوعات تربیتی، بصیرتی، مهارتی، و معرفتی جهاد تبیین انجام شد.

 

برگزاری کارگاه های متنوع آموزشی، دینی، رفع اشکال موارد درسی از جمله برنامه های این اعتکاف دانش آموزی است و در مجموع سه روز خوب و بانشاط برای بچه ها رقم زد به ویژه برای کسانی که هنوز به سن تکلیف نرسیده و اولین بار اعتکاف را تجربه کردند.

 

پایگاه بسیج شهید وجدانی شهرک سازمانی هوانیروز کرمان هدف از برگزاری این اعتکاف را اقدام در راستای تحقق هدف تربیت 8 تا 10 میلیون جوان مؤمن انقلابیِ پای کار اعلام کرد که اولین راهبرد و هدف در سند چشم انداز اعتلای بسیج است.

 

مدیر کل آموزش پرورش استان، فرماندار کرمان، فرمانده سپاه حضرت رسول(صل الله علیه وآله)، رئیس آموزش و پرورش ناحیه ۲ کرمان نیز در جمع معتکفین حضور یافته و  این اقدام را ارزشمند خواندند.

 

این برنامه با حمایت امیر فرماندهی و عقیدتی سیاسی پایگاه سوم رزمی هوانیروز کرمان برگزار شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1262066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha