توزیع ۱۵۰ بسته معیشتی میان دانش‌آموزان واجد شرایط توسط خادمیاران رضوی

در راستای کمک‌های مومنانه تعداد ۱۵۰ بسته معیشتی با همکاری بسیج دانش آموزی و کانون محله‌ای آموزش و پرورش شهرستان‌ قدس تهیه و به دانش آموزان کم بضاعت اهدا شد.

خبرگزاری شبستان،گروه قرآن و معارف، رزمایش کمک مومنانه همراه با توزیع بسته‌های معیشتی با کمک بسیج دانش‌آموزی و کانون محله‌ای خدمت رضوی شهرقدس همزمان با شب‌های قدر ماه مبارک رمضان برگزار شد.

 

در این رزمایش در راستای انفاق و کمک به مستمندان در این ماه مبارک، با کمک خیرین و نیکوکاران و بسیج دانش آموزی تعداد ۱۵۰ بسته معیشتی تهیه و برای توزیع میان دانش‌آموزان کم بضاعت آماده توزیع شد.

 

برگزاری محفل انس با قرآن دانش‌آموزان در شهرقدس

 

  محفل انس با قرآن کریم ویژه دانش آموزان همزمان با ماه مبارک رمضان با همکاری کانون خدمت رضوی قرآنی شهرقدس در آموزشگاه شهید عابد مسرورخواه برگزار شد.

 

احمد احمدی مسوول کانون خدمت رضوی قرآنی شهرقدس ضمن تسلیت شهادت امام علی علیه السلام باداشاره به اهمیت تلاوت قران کریم در ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: تلاوت یک آیه قرآن در این ماه به اندازه یک دور ختم قرآن محسوب شده و درهای رحمت الهی در این ماه باز بوده و باید سعی کنیم از لحظه‌های این ماه پربرکت استفاده کنیم.

 

وی گفت: احترام به والدین، انجام کارهای خوب و کمک به دیگران بهتر است بیشتر مورد توجه قرار گیرد و در شبهای قدر برای ظهور امام زمان(عج) و برقراری حکومت عدل الهی دعا کنیم.

 

مسوول کانون قرآنی شهرقدس افزود: محفل انس قرآن کریم همراه با روخوانی قرآن و همخوانی سوره قدر در جمع دانش آموزان انجام شد و مورد استقبال این گروه سنی قرار گرفت.

 

وی ادامه داد: ذکر صلوات خاصه امام رضا علیه السلام، تفسیر آیات قرآنی و ختم صلوات بخش دیگر از این محفل قرآنی بود.

 

توزیع ۱۱۰ بسته گوشت مرغ منجمد بین دانش آموزان نیازمند در شب‌های قدر

محمد قطرانی مسئول کانون جوانان منطقه ۵تهران ، ضمن تسلیت ایام شهادت امیرالمومنین علی ( علیه السلام) و قبولی عزاداری ها، از کمک مومنانه با  توزیع ۱۱۰ بسته گوشت مرغ منجمد در شب های قدر بین دانش آموزان کم برخوردار خبر داد و گفت: این اقدام  خیرخواهانه به همت کانون جوانان خدمت رضوی وبسیج سازندگی اداره آموزش و پرورش منطقه ۵ تهران انجام شد .

وی افزود: از آنجا که توجه به نیازمندان و همنوعان یکی از مهمترین سفارش ائمه اطهار در ماه مبارک رمضان است ،این طرح با هدف تعامل بیشتر بین کانون جوانان و اداره آموزش و پرورش منطقه ۵ اجرا شد .

قطرانی خاطرنشان کرد:برگزاری مراسم جشن میلاد و سفره افطاری  کریم اهل بیت(ع) از دیگر اقداماتی است که در ماه ضیافت الهی  با کمک خیرین انجام شده است.

وی اظهارکرد:طرح کمک های مومنانه تا برطرف شدن نیاز خانوارها و دانش آموزان ادامه دارد و برنامه بعدی کانون توزيع بسته های معیشتی بین نیازمندان می باشد.

 

دانش آموزان نوتکلیف میهمانان خاص سفره افطار رضوی

 

 خادمیاران کانون خدمت رضوی منطقه ۵ تهران در اولین شب از شب های پربرکت قدر، با یاد و نام امام رضا(ع) در دفتر کانون خدمت رضوی منطقه واقع در سرای محله بهاران کوهسار میزبان ۴۰ تن از دانش آموز روزه اولی شدند.

 

حدود یک ساعت قبل از اذان مغرب دانش آموزان یکی پس از دیگری با دعای خیر والدینی که تا ورودی دفتر همراهشان بودند، قدم به سرایی که مزین به نام امام مهربانی هاست گذاشتند و با چادرهای رنگی که نشانگر آغاز بندگی و اجرای تکلیف در محضر پرودگار است کنار سفره افطاری که از قبل گسترده شده بود، نشستند.

 

 

کد خبر 1262070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha