برای ترویج فرهنگ انفاق باید از ظرفیت مساجد و ائمه جماعات استفاده شود

آیت الله عابدینی گفت: برای نشر فرهنگ صدقات و انفاقات باید از فرصت‌ها و ظرفیت‌های نمازهای جمعه، ظرفیت‌های رسانه‌ ای، حوزه علمیه، مساجد و ائمه جماعات به بهترین شکل استفاده کنیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه قزوین، آیت الله عبدالکریم عابدینی- رئیس شورای زکات استان قزوین- در نخستین جلسه شورای زکات استان قزوین در سال جاری اظهار کرد: فرصت ویژه‌ای امروز به خاطر برخورداری از مدیران و مسئولان کنونی استان برای خدمت بیشتر به مردم داریم که هیچگاه از آن برخوردار نبوده‌ایم و باید از این فرصت به نحو مطلوب و شایسته برای خدمت حداکثری به مردم استفاده کنیم.

 

رئیس شورای زکات استان قزوین تصریح کرد: استان قزوین به دلیل وجود دشت قزوین و سطح کشت مطلوب محصولات کشاورزی فرصت بسیار خوبی در جمع‌آوری زکات دارد و باید هم در این حوزه و هم مصرف زکات تلاش‌ های بیشتری انجام دهیم تا در قیامت رو سفید باشیم.

 

وی اضافه کرد: باید طبق فرمایش رهبری در تشکیل هیئت‌ های اندیشه‌ ورز، در حوزه زکات هم به این معنا توجه ویژه داشته باشیم تا با شناسایی نیازها، اولویت سنجی کرده و ضمن ارتقای انگیزه در جامعه و تبیین بیشتر اهمیت زکات در دین، به نتایج مطلوب‌ تری دست پیدا کنیم.

 

آیت الله عابدینی تأکید کرد: برای نشر فرهنگ صدقات و انفاقات باید از فرصت‌ها و ظرفیت‌های نمازهای جمعه، ظرفیت‌های رسانه‌ ای، حوزه علمیه، مساجد و ائمه جماعات به بهترین شکل استفاده کنیم و کاری کنیم هر روز این فریضه مهم دینی در جامعه بیشتر تقویت شود.

 

وی عنوان کرد: خداوند در آیه 103 سوره توبه می‌فرماید از اموال آن‌ها صدقه‌اى (به‌عنوان زكات) بگير، تا به‌وسيله آن، آن‌ها را پاك سازى و پرورش دهى و (به‌هنگام گرفتن زكات) به آن‌ها دعا كن، كه دعاى تو، مايه‌ی آرامش آن‌هاست و خداوند شنوا و داناست.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین افزود: این کلام خداوند نشان می‌دهد که زکات بسیار از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و پرداخت آن موجب آرامش زکات دهنده می‌شود و ضروری است این کلام خدا ترویج شود تا جامعه دریابد که پرداخت زکات موجب برکت مال می‌شود.

 

در ادامه سرپرست معاونت سیاسی استانداری قزوین بیان کرد: آمارهایی که از جمع‌آوری زکات داده می‌شود بسیار نویدبخش و دلگرم‌کننده است، اگرچه تا نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم.

 

عباس کاظمی خاطرنشان کرد: میزان فرهنگ‌سازی در حوزه پرداخت زکات هم رو به جلو است و فرهنگ‌سازی محصول کار سال‌های زیادی است و حوزه، روحانیت و رسانه‌ها نقش ویژه‌ای در این فرهنگ‌سازی داشته و دارند.

 

در ادامه مدیرکل کمیته امداد استان و دبیر شورای زکات استان قزوین گفت: در سال گذشته زکاتی که در استان جمع‌آوری شد مبلغ 41 میلیارد و 500 میلیون تومان بود که بیشتر از پیش‌بینی‌ها بود برنامه‌ها 100 درصد تحقق پیدا کرد.

 

ناصر ظاهری یادآور شد: زکات جمع‌آوری‌شده در سال گذشته نسبت به سال پیش از آن 16 درصد افزایش داشت و در سه حوزه واجب، مستحبی و فطریه زکات جمع‌آوری کردیم.

کد خبر 1262131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha