دین خدا دفترچه راهنمای زندگی در دنیاست

حجت الاسلام کرمانشاهانی گفت: آنچه خداوند متعال فرموده است دستور نیست بلکه راهنمایی و ارشاد است و اگر کسی به این موارد عمل نکند خود متضرر می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، حجت الاسلام احسان کرمانشاهانی در مراسم سی شب مناجات با خدا که شب گذشته (شنبه 26 فروردین) در حرم مطهر امامزاده آمنه خاتون برگزار شد، بیان کرد: بر اساس فرمایشی از امام صادق (ع)، این عالم مانند کاخ زیباست، همه چیز در جای خودش است و همه چیز آن مناسب برای بندگان خداست که وارد این دنیا شده اند، اما این بندگان خدا بسیاری جاهل بوده و بصیرت ندارند و نعمت های خداوند را در دنیا نمی بینند و زندگی شان سخت می شود.

 

این سخنران مذهبی و کارشناس مسائل دینی ادامه داد: دنیا روی حساب و نظم آفریده شده ولی بندگان چون بصیرت و بینایی نداشتند که از نعمت ها در جای خود استفاده کنند، تلخی و رنج را متحمل شدند و این مشکل خود ماست.

 

وی عنوان کرد: علامه طباطبایی در برخی کتاب هایشان آورده است، خداوند متعال دستور ندارد بلکه تمام دین خدا دفترچه راهنمای زندگی در دنیاست؛ آنچه خداوند متعال فرموده است راهنمایی و ارشاد است و اگر کسی به این موارد عمل نکند، خود متضرر می شود.

 

حجت الاسلام کرمانشاهانی افزود: خداوند متعال بسیار بندگانش را دوست دارد که پیامبر و امامان را فرستاده تا دست ما را بگیرند و در واقع این لطف خداوند متعال است، این نگاه که دین دستور دارد و من می خواهم آزاد باشم غلط و اشتباه است در حالی که دین آمده بگوید چگونه از دنیا استفاده کنید که بصیر و بینا باشید.

 

وی اعلام کرد: دستورات اسلام در واقع دستور نیست بلکه شما که نمی بینید در دنیا چگونه حرکت کنید دین به شما می گوید تا در این دنیا بینا شوید و چگونه از نعمت های خداوند در جای خود استفاده کنید و این دستورات مانند دستورات پزشک بوده و دستورات پزشک در حقیقت رعایت کردن اندازه اشیاء است.

 

این سخنران مذهبی گفت: تمام حقایق هستی، اندازه هایی دارند حتی یک برگی که از شاخه درخت افتاده است، همه چیز روی حساب خلق شده و اگر این حساب دانسته شد، می توان درست عمل کرد.

 

وی توضیح داد: قرآن اندازه ها را یاد می دهد و اگر این موارد را رعایت کنیم، کل عالم قرار است به ما خیر برساند؛ دنیا لیله القدر است و بعد از آن یوم القیامت است، این لیله القدر جایی است که روی این حساب که هرچیزی اندازه دارد، می تواند انسان را بالا ببرد.

 

حجت الاسلام کرمانشاهانی با اشاره به اهمیت روزه داری خاطر نشان کرد: خداوند متعال فرموده در ماه رمضان روزه بگیرید این روزه لطف خداوند متعال به انسان است زیرا برکات بسیاری دارد و ان شاالله خداوند متعال توفیق دهد از ایام پایانی ماه مبارک رمضان به خوبی استفاده کنیم.

 

کد خبر 1262139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha