تکریم پیرغلامان حسینی  استان لرستان در شب های علوی در لرستان

رضایی پور گفت: دومین جلسه تکریم پیرغلامان حسینی(ع)در شب های علوی با تکریم حاج جواد جهان نژادی، در خرم آباد برگزار شد.

مسلم رضایی پور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان درخرم آباد، اظهار داشت: همزمان با شب های سراسر نور و رحمت دهه سوم ماه مبارک رمضان و در راستای سلسله برنامه های تکریم، سرکشی، عیادت و دلجویی از مداحان، ستایشگران اهل بیت (ع) ، پیرغلامان حسینی(ع) و خادمین جلسات مذهبی، دومین جلسه تکریم پیرغلامان حسینی (ع) در شب های علوی(ع)؛ در خرم آباد برگزار شد.

 

 

مسئول نمایندگی بنیاد دِعبل خُزاعی لرستان افزود: دومین جلسه تکریم پیرغلامان حسینی با حضور اردشیر آقایی، مسئول تشکل های دینی اداره کل تبلیغات اسلامی، روح الدین بلواسی، مدیر عامل اتحادیه موسسات قرآن و عترت استان،  مسلم رضایی پور، دبیر شورای هماهنگی شبکه هیات و تشکل های دینی استان و مسول دفتر نمایندگی بنیاد دِعبل خُزاعی استان لرستان و معاونین خدمات و روابط عمومی این نمایندگی و جمعی از مداحان اهل بیت (ع) برگزار شد.

 

وی ادامه داد: دراین مراسم با اهدای لوح تقدیر مشترکی از طرف حجت الاسلام مهدی قدرتی، مدیر کل تبلیغات اسلامی و مسول نمایندگی بنیاد دِعبل خُزاعی استان لرستان و هدایایی معنوی، از سال ها هیئت داری و مداحی پیرغلام امام حسین(ع)، حاج جواد جهان نژادی، تکریم به عمل آورده شد.

 

 

مراسم تکریم، در فضایی صمیمی و معنوی، همراه با ذکر توسل به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و اهدای شال نوکری حضرت سیدالشهدا (ع)، در منزل این پیرغلام اباعبدالله الحسین(ع) و با حضور خانواده وی، برگزارشد.

 

پیرغلام امام حسین(ع) حاج جواد جهان نژادی، از کسبه و بازاریان انقلابی و خوش نام شهر خرم آباد، موسس، بانی و مداح هیئت زنجیر زنی حضرت علی اکبر(ع) شهر خرم آباد از هیئت های زنجیر زنی قدیمی این شهر، بوده که بیش از ۶۰  سال، منزل ایشان در مرکز این شهر و در مجاورت حوزه علمیه کمالیه، تکیه این هیئت زنجیرزنی و محفل عاشقان حسینی (ع) می باشد.

 

 

 

برگزاری جلسات قرآن در طول سال، پرورش طلاب، روحانیون، قاریان، ستایشگران اهل بیت(ع) و مداحانی در سطوح مختلف و در ادوار گذشته تا کنون، دسته روی در ایام محرم، قرائت ذکر روضه در مسیر های منتهی به جایگاه های عزاداری برای عموم مردم، اقامه نماز جماعت ظهر عاشورا و اطعام عزاداران حسینی(ع)، از جمله برنامه های هیئت زنجیر زنی حضرت علی اکبر(ع) به سرپرستی حاج جواد جهان نژادی می باشد.

کد خبر 1262156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha