کانون های فرهنگی هنری محور برنامه های قرآنی در مساجد باشند

رحیمی گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد می توانند به عنوان محور برنامه های قرآنی در مساجد فعال بوده و به شکل های مختلف در این زمینه موثر باشند.

علی رحیمی- مدیر کانون فرهنگی هنری جوادالائمه قزوین- در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین در خصوص نقش کانون های مساجد در تحقق هر مسجد یک پایگاه قرآنی گفت: از گذشته مساجد محور فعالیت های قرآنی و معرفتی بوده اما از این ظرفیت، متأسفانه در دوره حاضر کمتر برای توسعه و نشر معارف قرآنی بهره برداری شده است ومتولی خاصی هم در این حوزه وجود نداشته است.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری جوادالائمه قزوین ادامه داد: با توجه فرمایش رهبری مبنی بر اینکه «مساجد یک محل هر کدام یک پایگاه قرآنی باشند و با هم ارتباط داشته باشند، با هم مسابقه بدهند، این بهترین مشوق است برای اینکه جوان ها و نوجوان ها وارد وادی قرآن خوانی بشوند» کانون های مساجد می توانند به عنوان محور این برنامه ها باشند و به شکل های مختلف موثر باشند.

 

وی عنوان کرد: به خصوص برای دهه هشتادی و نودی ها این مهم می تواند مورد توجه قرار گیرد، البته در صورتی که نهادها وسازمان های فرهنگی هم توجه ویژه به برپایی جلسات قرآن داشته باشند.

 

رحیمی اعلام کرد: برای ترویج فرهنگ انس با قرآن در بین نوجوانان و جوانان باید زیر ساخت فرهنگی ایجاد شده باشد که ابتدایی ترین آن هماهنگی بین امام جماعت، هیئت امنا مسجد، پایگاه بسیج و جامعه قرآنی است و مسئله بعدی تشویق نوجوانان و جوانان به محافل قرآنی، برگزاری مسابقات در مناسبت های مختلف و همچنین ارتباط گیری مساجد با مدارس برای استعدادیابی نوجوانان در حوزه قرآن است تا بتوانیم افراد بیشتری را با محوریت قرآن جذب کنیم.  

 

وی خاطر نشان کرد: کانون جوادالائمه (ع) قزوین هم از سال های گذشته کانون برنامه های قرآنی بوده و برنامه های مختلفی را در طول این سال ها انجام داده و در بحث حفظ قرآن، روان خوانی، جمع خوانی، جزخوانی و آموزش قرائت قرآن کریم فعالیت می کند.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری جوادالائمه قزوین یادآور شد: در حال حاضر هم این کانون از نیروها و قاریانی که در طول این سال ها در مجموعه رشد پیدا کرده اند، استفاده می کند و مراسم جزخوانی در ماه مبارک رمضان هر روز از ساعت 17 و 30 دقیقه تا 18 و 30 دقیقه در مسجد جوادالائمه قزوین برگزار می شود.

کد خبر 1262166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha