ثبت ۱۵ وقف جدید در زنجان/ درآمد موقوفات استان زنجان ۵۰ درصد رشد داشت

حجت الاسلام موسوی با اشاره به ثبت ۱۵ وقف جدید در سال گذشته گفت: ۴۶ میلیارد تومان موقوفات و ۱۰ میلیارد تومان نذورات از امامزادگان و بقاع متبرکه استان زنجان در سال گذشته جمع آوری شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، حجت الاسلام سید موسی موسوی، معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان زنجان امروز در جمع خبرنگاران به ارائه گزارشی از عملکرد این اداره در سال گذشته اشاره کرد و گفت: سال گذشته موفق شدیم 15 وقف جدید را در سامانه به ثبت برسانیم.

 

وی همچنین به درآمد 46 میلیارد تومانی موقوفات در استان زنجان اشاره کرد و گفت: بیشتر این موقوفات با نیت مذهبی و کمک به نیازمندان بود که صرف نیات واقفین گردید.

 

حجت السلام موسوی با یادآوری اینکه 28 میلیارد تومان از درآمد موقوفات استان زنجان برای اجرای نیات صرف شد، ادامه داد: این کمک ها در قالب نقدی و غیرنقدی، اهدای سبد کالا و پرداخت هزینه های داور و درمان و هزینه های آموزشی و تامین هزینه های ازدواج هزینه شده است.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان زنجان در خصوص نحوه وقف نیز گفت: نیت فرد در هنگام وقف باید کسب رضایت خدا و انجام کار خیر و حل مشکلات مردم باشد.

 

وی با یادآوری اینکه نیازمند وقف در زمینه های کرسی های علم آموزی و دانش افزایی نیز هستیم، گفت: لازم است تا نیات متناسب با نیازهای روز جامعه باشد.

کد خبر 1262204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha