برپایی ۱۵محفل انس با قرآن در ماه رمضان|به دنبال توسعه سرمایه های اجتماعی قرآنی در سطح بقاع متبرکه هستیم

حجت الاسلام سیفی از فعالان قرآنی امامزادگان و بقاع متبرکه بعنوان سرمایه های اجتماعی اوقاف و امورخیریه یاد کرد و گفت:‌با ترویج وقف به نیت فعالیت های قرآنی به دنبال افزایش، رشد و شکوفایی این سرمایه های اجتماعی هستیم.

 حجت‌الاسلام مصطفی سیفی-رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران- در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، با بیان اینکه اداره امورقرآنی اوقاف از شش سال گذشته تاکنون به عنوان یک اداره مستقل در حال فعالیت است، اظهار کرد: برگزاری مسابقات قرآنی کریم مرحله شهرستانی، منطقه ای، استانی و اعزام به مسابقات ملی و بین المللی در رشته های مختلف اذان،‌حفظ، قرائت، دعاخوانی، ترتیل، مفاهیم قرآن و ...  د ردو بخش خواهران و برادران از جله فعالیت های شاخص اداره امورقرآنی است.

 

وی با بیان اینکه نشست های تفسیر قرآن کریم، صحیح خوانی نماز،‌کرسی های تلاوت و ... از دیگر فعالیت هایی است که در طول سال به همت اداره امور قرآنی اوقاف در سطح بقاع متبرکه و امامزادگان استان مازندران برگزار می شود،‌افزود: برپایی محافل انس با قرآن نیز از دیگر اقدامات است که در مناسبت های مختلف نظیر دهه وقف، دهه فجر، ماه رمضان،‌محرم و صفر و ... پیگیریم.

 

حجت الاسلام سیفی با اشاره به تقارن بهار طبیعت و بهار قرآن،‌یادآورشد: امسال به همین مناسبت ۱۵محفل انس با قرآن با حضور قاری بین المللی استاد سعید پرویزی در سراسر استان برپاشد که در این محافل اساتید و قرای استانی نیز قرائت داشتند.

 

وی با بیان اینکه برگزاری و ساماندهی رقابت های قرآنی با هدف ترویج فرهنگ نورانی قرآن کریم یادگار پیامبر اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) اولویت اداره قرآنی اوقاف استان است،‌گفت: همچنین ساماندهی داوران قرآنی استان نیز مورد توجه است.

 

حجت الاسلام سیفی با بیان اینکه وقف های قرآنی استان محدود است و می طلبد واقفین با توجه به منویات رهبری در بحث اهمیت ترویج قرآن و تربیت حافظان قرآن کریم در راستای این منویات معظم له وقف داشته باشند، افزود: ورود خیرین و واقفین به حوزه ترویج فرهنگ قرآنی و تربیت قرآنی نسل نو برای جامعه امروز یک ضرورت است.

 

وی از فعالان قرآنی امامزادگان و بقاع متبرکه بعنوان سرمایه های اجتماعی اوقاف و امورخیریه یاد کرد و گفت:‌با ترویج وقف به نیت فعالیت های قرآنی به دنبال افزایش، رشد و شکوفایی این سرمایه های اجتماعی هستیم.

کد خبر 1262514

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha