شرکت گسترده جوانان و نوجوان ملایری در مراسم اعتکاف رمضانیه

حجت الاسلام نجفی گفت: شرکت جوانان و نوجوانان ملایری در مراسم اعتکاف رمضانیه امسال گسترده و ویژه بود.

حجت الاسلام روح الله نجفی در گفت و گو با خبرنگار شبستان از شهرستان ملایر اظهار کرد: همه ساله سنت معنوی اعتکاف در ماه های رجب و ماه مبارک رمضان در شهرستان ملایر برگزار می‌شود و امسال نیز این سنت حسنه در دو مسجد شهرستان ملایر برگزار شد.

 مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر به برگزاری اعتکاف رمضانیه در مساجد ملایر اشاره کرد و گفت: اعتکاف امسال از 23 فرودین ماه به مدت سه روز در  دو مسجد شامل مسجد جامع  ملایر و مسجد مطهری برگزار شد.

وی افزود: یکی از ویژگی‌های اعتکاف امسال شرکت‌کنندگان هم خواهر و برادر جوانان و نوجوانان بودند که شرکت خوبی  و نسبت به سایر اقشار قابل توجه بود.

وی با بیان اینکه یکی از برنامه های معرفتی حضور اساتید حوزه و دانشگاه در جمع معتکفین بود و برنامه های مشاوره و پاسخ به  شبهات و سوالات شرعی را داشتیم افزودک برگزاری کرسیهای تلاوت قرآن  نیز برای معتکفین برگزار شد.

نجفی جلسات پرسش و پاسخ ، گفتگوهای سیاسی و کرسیهای آزاد اندیشی را از دیگر برنامه های اعتکاف امسال در ملایر برشمرد و گفت: داشتیم و در واقع این برنامه کاملاً مردمی بود هیچ نهادی ،هیچ ارگانی و هیچ اداره ای به مراسم اعتکاف کمک نکردند و همه برنامه  با کمک های مردمی و مشارکت خود معتکفین انجام شد .

وی گفت: برگزاری نشست و گرده هایی که جوانان در این مراسم اعتکاف داشتن یکی از ویژگی های این اعتکاف بود و حضور  دانش آموزان مخصوصا دختران ویژه بود.

 وی در ادامه به برگزاری محافل قرآنی در ماه رمضان در مدارس و مساجد ملایر اشاره کرد و افزود: در طول ماه رمضان کرسیهای تلاوت قرآن در مدارس و مساجد به صورت ویژه تر برگزار شد.

 

کد خبر 1262641

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha