تا حوزه‌های علمیه، طلاب و مبلغین قرآنی نشوند، فعالیت‌های قرآنی ابتر می‌ماند

حجت الاسلام تقی زاده رئیس سازمان دارالقران الکریم، در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی تاکید کرد: تا حوزه‌های علمیه، طلاب و مبلغین قرآنی نشوند، فعالیت‌های قرآنی ابتر می‌ماند.

 

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام تقی زاده، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم با نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی دیدار کرد.

حجت الاسلام تقی زاده در این دیدار تاکید کرد: تا حوزه‌های علمیه، طلاب و مبلغین قرآنی نشوند، فعالیت‌های قرآنی ابتر می‌ماند. وی همچنین در ادامه افزود: شکل گیری کرسی های تدبر و تفسیر در سراسر کشور از ضروریات برنامه‌های قرانی است که باید به این مهم ورود پیدا کرد.

 

در این دیدار حجت الاسلام تقی زاده اصلاح نسبت مردم به قرآن و گسترش میزان انس و تدبر در قرآن کریم را از ضروری‌ترین کارها دانست و گفت: مقام معظم رهبری به قرائت و حفظ قرآن خیلی اهمیت می‌دهند ولی آنها را مقدمه انس و انس را مقدمه تدبر و آن را مقدمه عمل به قرآن میدانند و می‌فرمایند: ما در زمینه انس و تدبر در قرآن بسیار عقب هستیم.

 

رئیس سازمان دارالقرآن در ادامه افزود: حضرت آقا بسیار بر برگزاری کرسی‌های تلاوت متدبرانه به خصوص در مسجد با همان شیوه‌ای که خودشان هم قبل از انقلاب در مسجد کرامت و مسجد امام حسن علیه السلام مشهد برگزار می‌کردند، تأکید می‌کنند.

 

حجت الاسلام تقی زاده در انتها خاطر نشان ساخت: محتوای قرآنی را باید در جامعه فرهنگ سازی کنیم و حفظ موضوعی گامی در راستای فرهنگ سازی جامعه می تواند باشد.

 

در ادامه این دیدار حجت الاسلام رفیعی مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی ضمن تقدیر و تشکر از نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و خیر مقدم، پیرو منویات مقام معظم رهبری مد ظله العالی بر توسعه ترجمه و مفاهیم تاکید کرد و گسترش جلسات محوری قرائت و موضوع حفظ را از محورهای برنامه های قرآنی استان یاد آور شد.

 

در ادامه حجت الاسلام نوری، ضمن تقدیر و تشکر از فعالیتهای قرآنی دانشکده علوم قرآنی افزود: مسیر ورود به تدبر و عمل به قرآن، قرائت و حفظ است، و کسی که جامعه را به حرکت در می اورد حوزه های علمیه است  و حوزه های علمیه باید قرآنی شوند تا فعالیت‌های قرآنی ابتر نماند و انتظار می رود طلابی که در ماه رمضان تبلیغ می کنند در محضر قرآن باشند.

 

حجت الاسلام نوری در ادامه افزود: در کرسی ثابت تفسیر قرآن مشکل داریم، اگر برای طلاب و مبلغین و کرسی‌های تفسیر عمومی قرآن کریم کاری کنیم، شاهد رشد توسعه قرآنی خواهیم بود .

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی در پایان افزود: قرآن آخرین کتاب آسمانی در دسترس بشر است و باید برای رساندن پیام قرآن به همه بشریت تلاش کنیم.

 

شایان ذکر است در پایان این دیدار حجت الاسلام مهدوی رییس دانشکده علوم قرآنی بجنورد با تأکید بر جمع شدن همه ظرفیت‌ها برای تحقق یک اقدام جدی در کرسی‌های تفسیر افزود: قرآن در کشور ما مظلوم است و از بسیاری از ظرفیت‌ها استفاده نشده است. کلید حل این مشکل همت همه مسوولین  را می طلبد و پیشنهاد بنده این است که استان ما به عنوان استان نمونه برای تربیت طلاب قرآنی انتخاب شود.

کد خبر 1262646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha