ارتش با دانش و تجهیزات جدید در آمادگی ۱۰۰ درصدی مقابله با دشمنان قرار دارد

سرهنگ عرب گفت: با وجود دانش و تجهیزات جدید، ارتش در آمادگی صددرصدی مقابله با دشمنان قرار دارد و اجازه نخواهیم داد هیچ کشوری گوشه چشمی به خاک ما داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، سرهنگ علی اکبر عرب امروز (چهارشنبه 30 فروردین) به مناسبت 29 فروردین، سالروز ارتش جمهوری اسلامی ایران در نشست خبری گفت: ارتش از ظرفیت های خوبی برخوردار است و در امنیت کشور نقش موثری ایفا می کند.

 

ارشد نظامی آجا در استان گلستان و مازندران با بیان اینکه اقتصاد بدون امنیت هیچ راهکاری ندارد، افزود: اگر امنیت برقرار نباشد هیچ سودی برای ما وجود نخواهد داشت. امنیت تنها چیزی است که صدا ندارد.

 

وی ادامه داد: ما در پادگان ها انواع مختلف آموزش ها را می بینیم تا در زمان جنگ مشکلی نداشته باشیم و به نیروهای تیپ 230 شهید متاجی نیز قبل از اعزام به منطقه، آموزش های لازم داده شد و ارتش بر پایه آموزش، دانش و تجهیزات نوین فعالیت می کند.

 

عرب اظهارداشت: 300 کیلومتر از مرزهای کشور بر عهده تیپ 230 است که قسمتی از مرزهای خراسان جنوبی و رضوی برای مقابله با افغانستان در مرزهای شرقی پوشش داده شد.

 

وی گفت: تجهیزات تیپ 230 مستقر در مرزهای شرقی بسیار به روز هستند، از جمله پهبادهای مختلف شناسایی و رزمی، سامانه های شناسایی و دیده بانی الکترونیکی مختلف با بردهای مختلف مستقر هستند.

 

فرمانده تیپ 230 شهید متاجی افزود: این 300 کیلومتر را تنها با نیروهای انسانی نمی توان پوشش داد بلکه از این تجهیزات نیز استفاده می شود.

 

وی گفت: نیروهای این تیپ به صورت شبانه روزی، در مرزهای شرقی فعالیت می کنند و در شبانه روز بیش از 200 نفر متجاوز مرزی دستگیر می شوند و شامل افراد مختلف می شوند.

 

ارشد نظامی آجا در استان گلستان و مازندران با بیان اینکه امروز ارتش به چند روش و آموزش های جدید کار می کند، افزود: با نوع تهدیدات جدید دشمن آموزش های ما هم تغییر خواهد کرد.

 

وی گفت: با وجود دانش و تجهیزات جدید، ارتش در آمادگی صددرصدی مقابله با دشمنان قرار دارد و اجازه نخواهیم داد هیچ کشوری گوشه چشمی به خاک ما داشته باشد.

 

عرب افزود: اگر دشمن نگاه بدی داشته باشد تا آخرین قطره خون با برخورد سخت ما روبرو خواهد شد.

 

وی با اشاره به جابجایی پادگان ارتش از داخل شهر، افزود: جابجایی پادگان طبق فرمان مقام معظم رهبری بعد از ساخت پادگان جدید انجام خواهد شد.

 

عرب گفت: درخواست جابجایی از استانداری ارسال شده و بعد از دادن زمین کارشناس اعزامی از تهران برابر اصول و مقررات بررسی می کنند و بعد از آن اجرا خواهد شد.

 

کد خبر 1262677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha