ضرورت باز تولید فرهنگ ملی و اسلامی در نظام آموزشی

جلالی مهم ترین پایه توسعه و پیشرفت هر جامعه ای را پرورش ذهن علمی دانست و گفت: این امر با کیفی ترین برنامه ریزی ها بایستی محقق شود و در نظام آموزشی نیز باید باز تولید مسائل  فرهنگ ملی و اسلامی انجام شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از لنگرود، محمدرضا جلالی_ فرماندار شهرستان لنگرود_ در جلسه شورای آموزش و پرورش که امروز ( چهارشنبه_ ۳۰ فروردین) با حضور روسای ادارات آموزش و پرورش لنگرود، کومله و اطاقور در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، گفت: از روسای آموزش و پرورش انتظار داریم که صرفا به مسائل کمی نپردازند و شورای آموزش و پرورش بایستی در حوزه فکر و اندیشه حرف برای گفتن داشته باشد.

فرماندار شهرستان لنگرود با اشاره به تاکیدات مقام‌معظم رهبری بر رشد، پیشرفت و تحول در جامعه، افزود: دولت سیزدهم  هم برای ایجاد تحول چند الزام را  مورد توجه قرار داده است که ایمان و باور به آرمان ها، روحیه جهادی و میدانی، وحدت و  انسجام و پرداختن به مسایل اصلی از جمله الزامات است.
 
جلالی با بیان اینکه مدیر در یک مجموعه باورمند به اهداف و آرمان ها می تواند کار را به نحو احسن انجام دهد، تصریح کرد: باور به کار این است که مسئولان  این باور را داشته باشند که خادم مردم هستند و بایستی وظایف محوله را به درستی انجام دهند.
 

وی با اشاره به اینکه دولت متعهد به ایجاد تحول است، اذعان کرد: مهم ترین پایه توسعه و پیشرفت هر جامعه ای پرورش ذهن علمی است و این امر با کیفی ترین برنامه ریزی ها بایستی محقق شود و در نظام آموزشی نیز باید باز تولید مسائل  فرهنگ ملی و اسلامی انجام شود.

فرماندار شهرستان لنگرود با تاکید بر اینکه درنظام آموزشی، نوآوری، تولید فکر و اشاعه آن برای حفظ تداوم و گسترش آن  امری مهم است، افزود: مشکلات عدیده در جامعه به دلیل نبود ایجاد فرهنگ باز تولید شده است  و  تولید اندیشه باید  باورهای فرهنگی را در جامعه بسط دهد و امروز تکلیف ماست که به جایگاه حقیقی در این حوزه برسیم.

جلالی با اشاره به اینکه در طی چند ماه گذشته اتفاقاتی در کشور رخ داده که عدم توجه به مقوله فرهنگ به وضوح قابل مشاهده است، اظهار کرد: دشمن برای تحقق هدف راهبردی خود با گام های هویت زدایی، شبهه افکنی و عملیات و تاکتیک های مختلف با ذکر سوالات و ابهامات،  تردید در صداقت و اعتماد ، ایجاد ناامیدی و نارضایتی،در صدد این است که مقبولیت و مشروعیت نظام را زیر سوال ببرد.


وی با بیان اینکه شورای آموزش و پرورش بایستی سیاست گذاری و برای جامعه هدف خود برنامه ریزی کند، گفت: تلاش کنیم در شرایط فعلی که احیای هویت ملی و اسلامی جزو وظایف ماست برنامه اصولی و راهبردی ایجاد شود و
نظام آموزشی واقعیت زنده است.

جلالی با اشاره به اینکه امروز اگر متفکرین جامعه به وظیفه خود واقف نباشند چه انتظاری از بقیه خواهد بود ، افزود: دشمن در صدد این است همه مقولات فرهنگی جوامع مختلف از جمله جوامع اسلامی را  با نام دنیای غرب گسترش دهد.


گفتنی است، در این جلسه در خصوص برگزاری بازارچه تولید، تغییر کاربری انبار کتاب سابق، نوسازی سیستم گرمایشی ساختمان آموزش و پرورش، نوسازی دیوار و کف کانون زینبیه، تجلیل از دانش آموزان پذیرفته شده در دانشگاه ها و مسابقات قرآن و نماز و عترت، مشکل اینترنت دبیرستان شهیدان‌محبی اطاقور، سند دار کردن مدارس و برنامه های هفته گرامیداشت معلم  بحث و تبادل نظر شد.

کد خبر 1262701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha