ورود به دعواهای سیاسی مانع از خدمت رسانی به مردم است/ رسانه ها در رفع ناهنجاری‌هایی مانند بدحجابی کمک  کنند

استاندار کرمان در نخستین نشست خبری در سال جدید به سئوالات خبرنگاران در حوزه های مختلف پاسخ داد و گفت: شان ما خدمت رسانی به مردم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ محمدمهدی فداکار، چهارشنبه(۳۰ فروردین) در نشست خبری با رسانه ها با بیان اینکه ۱۰ برنامه پیشران در راستای شعار سال داریم؛ به سئوالات خبرنگاران در زمینه های مختلف پاسخ داد.
 

 

 

استاندار کرمان در پاسخ به این سوال که با وجود یکسال از آغاز به کار دولت سیزدهم اما در برخی جاها مسئولان دستگاه ها منصوب دولت قبلی هستند و اعتقادی به گفتمان دولت فعلی ندارد؛ اظهار کرد: در دستگاه های تخصصی نیازی به تغییر نیست زیرا کار فنی انجام می دهند؛ البته پیگیری هایی در حال انجام است و تغییر، متغیرهای زیادی دارد و استاندار در برخی تغییرات عزل کننده و نصب کننده نیست.

 

 

 

وی در خصوص مسئله حجاب با بیان اینکه قرار نیست هیچ بگیر و ببندی راه بیفتد؛ افزود: بخش زیادی از این افراد کاهل هستند که با تذکر اصلاح می شوند و مردم تذکر لسانی می دهند گرچه رسانه ها هم باید تلاش کنند ناهنجاری نباشد زیرا بر اساس نظرسنجی حتی شُل حجاب ها از وضعیت موجود راضی نیستند.
 

 

 

استاندار کرمان در خصوص وضعیت پسته استان با توجه به‌ سرمازدگی محصول گفت: از بحران عبور کردیم البته برآورد دقیقی از خسارت وجود ندارد و در رفسنجان کمتر از ۱۰ درصد و زرند هم یک نقطه دچار سرمازدگی محصول شد و مابقی جاها آسیب ندیدند؛ بانک ها هم ایده آل عمل نکردند اما کمک خوبی کردند گرچه حجم فاجعه بیشتر بود.

 

 

وی در بخش دیگری از پاسخ به سوالات خبرنگاران گفت: شان حضور ما خدمت به مردم است و ورود به دعواهای سیاسی را سم و خیانت به مردم می دانیم و اگر به دعواهای سیاسی وارد شویم از کارمان باز می مانیم در حالیکه باید وظیفه خود را انجام دهیم.

 

 

نماینده عالی دولت در استان دعواهای سیاسی در سال انتخابات را طبیعی دانست و گفت: وظیفه ما برگزاری انتخابات سالم و عدم ورود به مسائل حاشیه ای است.

 

 

وی درباره مشکل کم آبی جنوب کرمان با بیان اینکه در سفر وزیر نیرو به جنوب استان آبرسانی به ۳۵ روستا در رمشک تعیین تکلیف شده است؛ توضیح داد: امکان تامین آب پنج شهر جنوبی وجود دارد اما زیرساخت های قدیمی جوابگو نیست و این زیرساخت ها اعم از مخزن و چاه و نیز شبکه باید اصلاح شود.

 

فداکار در پاسخ به سوالی مبنی بر علت پایین بودن سرانه خانوارهای کرمانی با بیان اینکه درآمد سرانه رابطه مستقیمی با هزینه زندگی دارد؛ افزود: این عدد در شمال و جنوب استان متفاوت است و در برخی شهرهای استان بسیار بالا و در برخی دیگر بسیار پایین است.

 

 

وی ادامه داد: حدود ۴۰ هزار نفر حاشیه نشین کرمان را دچار مشکل و گرفتاری هایی بوجودآورده است و از طرفی در حوزه سرمایه گذاری در استان عمده مشکل، فرهنگی است و با سرمایه گذار همکاری نمی شود و برخی دستگاه ها همکاری ندارند و باید مطالبه رسانه ها باشد.

 

 

فداکار در خصوص بالا بودن نرخ تورم در استان کرمان؛ یکی از عوامل دخیل در این موضوع را اجاره بها و قیمت بالای مسکن در برخی نقاط استان دانست.

 

 

گفتنی است؛ از زمان انتصاب فداکار در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱ به سکان استانداری کرمان؛ این چهارمین نشست خبری وی با رسانه ها است.

کد خبر 1262717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha