جمعه عید فطر نیست

عضو گروه استهلال دفتر رهبر انقلاب گفت: ماه شوال پنجشنبه شب این هفته به احتمال زیاد قابل رویت نبوده و به همین دلیل جمعه عید فطر نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، «علیرضا بوژمهرانی» عصر روز چهارشنبه(30 فروردین) با حضور در جمع خیرین آزادی زندانیان جرائم غیر عمد اصفهان به اعزام گروه استهلال در سراسر کشور اشاره کرد و اظهارداشت: تیم های رصد ماه ماهانه فعالیت خود را در کشور انجام می دهند و این بار هم برای رویت ماه شوال فعالیت می کنند.

 

عضو گروه استهلال دفتر رهبر انقلاب با بیان اینکه گروه های رصد به سراسر کشور اعزام شده اند، افزود: بر اساس پیش بینی و اقدامات علمی صورت گرفته، پیش بینی می شود امکان‌مشاهده ماه شامگاه پنجشنبه وجود ندارد.

‌وی اضافه کرد: رویت ماه نه‌تنها با چشم انسان بلکه با تجهیزات ویژه هم امکان پذیر نیست از این رو شنبه بهاحتمال بیشتری برای عید فطر دارد.

 

به گفته بوژ مهرانی، روز شنبه عید فطر در ایران خواهد بود و نماز عید فطر انجام می شود که آخرین خبرها از دفتر رهبر معظم انقلاب اعلام می شود.

 

وی در پاسخ به اینکه چطور در برخی از کشورهای همسایه ماه قابل رویت بوده ولی در ایران قابل رویت نیست، خاطرنشان کرد: در عربستان بر اساس یک برنامه یعنی تقویم خاص انجام می شود و کشورهای هم از دیگران‌تبعیت می کنند.

وی یادآورشد: مشاهده ماه در کشورمان بر اساس استفتا مراجع تقلید باید صورت بگیرد و به همین خاطر نمی توانیم‌ تبعیت کنیم.

 

وی اذعان داشت: تلاش کارشناسی برای رصد ماه انجام می شود و تیم‌ استهلال ماه در این حوزه فعالیت دارد.

کد خبر 1262722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha