استقرار یک هزار و ۳۰۰ پایگاه جمع آوری زکات فطره در استان قزوین

حجت الاسلام شهسواری گفت: در روز عید سعید فطر یک هزار و ۳۰۰ پایگاه برای جمع آوری فطریه در نظر گرفته شده است که همه این صندوق ها باید دارای مهر دبیر خانه شورای زکات استان قزوین باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی کمیته امداد قزوین، حجت الاسلام باب اله شهسواری- رئیس اداره زکات استان قزوین- در خصوص توزیع فطریه در بین نیازمندان بیان کرد: یک ماه میهمانی در ماه پربرکت رمضان با حلاوت و زیبایی در حال اتمام است و آماده می شویم تا نماز عید سعید فطر را برگزار کنیم و در این میان به بیان زیبای امام جعفر صادق (ع) با زکات فطریه، عبادت یک ماه کامل می شود.

 

رئیس اداره زکات استان قزوین ادامه داد: کمیته امداد امام خمینی (ره) با تدابیر اندیشیده شده آماده است تا زکات فطریه همه مومنان را دریافت و برای نیازمندان صرف کند از این رو با همکاری و هماهنگی مساجد، جمع آوری زکات فطریه در روز اول شوال در همه مساجد که نماز اقامه می شود، اجرایی خواهد شد.

 

وی اضافه کرد: براساس احکام فطریه شایسته است از غروب شب عید، فطریه را بپردازند و یا کنار بگذارند و بنابراحیتاط واجب، مکلف باید فطریه را پیش از نماز عید بدهد.

 

حجت الاسلام شهسواری افزود: در روز عید سعید فطر یک هزار و 300 پایگاه برای جمع آوری فطریه در نظر گرفته شده است تا با پرداخت زکات فطریه در جشن میهمانی خدا شرکت کنیم البته همه این پایگاه ها و صندوق ها باید دارای مهر دبیر خانه شورای زکات استان قزوین باشد.

 

وی اعلام کرد: از این تعداد پایگاه 634 پایگاه توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) برپا شده، 134 پایگاه توسط مراکز نیکوکاری و 384 پایگاه توسط سایر موسسات دارای مجوز برپا شده است البته همه این پایگاه برای روز عید فطر است و پس از آن تنها دفاتر کمیته امداد مجاز به دریافت فطریه هستند.

 

رئیس اداره زکات استان قزوین خاطرنشان کرد: در این پایگاه های کمیته امداد علاوه بر تدارک صندوق برای دریافت فطریه، دستگاه های کارتخوان هم تدارک دیده شده تا فطریه مومنان جمع آوری شود البته توصیه ما این است که پرداخت ها به صورت غیرنقدی باشد تا محاسبات و جمع آوری و به تبع آن هزینه کرد برای محرومان سریع تر انجام شود.

 

وی توضیح داد: شماره کارت ۸۱۹۹-۵۰۰۵-۹۹۷۹-۶۰۳۷ برای دریافت فطریه عام و شماره کارت ۶۴۶۵-۵۰۰۶-۹۹۷۹-۶۰۳۷ برای دریافت فطریه سادات در نظرگرفته شده است.

 

حجت الاسلام شهسواری اظهارکرد: همچنین شماره کارت ۴۷۳۳-۵۰۰۷-۹۹۷۹-۶۰۳۷ برای دریافت کفاره غیرعمد و شماره کارت ۳۰۰۷-۵۰۰۸-۹۹۷۹-۶۰۳۷ برای دریافت کفاره عمد در نظرگرفته است که این تفکیک با توجه به دستور شرعی برای نوع مصرف آن است.

 

وی تصریح کرد: کد مهربانی #۰۵*۰۲۸*۸۸۷۷* برای پرداخت زکات از طریق انواع گوشی های تلفن همراه کارسازی شده است و بدون اینترنت از طریق این کد می توانید زکات فطریه خود را بپردازید.

 

رئیس اداره زکات استان قزوین یادآورشد: همچنین پرداخت فطریه از طریق سایت www.33808.ir هم برای عموم مردم نیکوکار فراهم است البته فطریه جمع آوری شده در هر منطقه تنها برای نیازمندان و محرومان همان منطقه هزینه می شود و ریالی از فطریه از استان خارج نمی شود.

 

کد خبر 1262739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha