گردهمایی علمای شیعه و اهل سنت اتحاد و وحدت عملی را به جامعه نشان می دهد

حجت الاسلام هاشمی گفت: اجتماع و گردهمایی علمای شیعه و اهل سنت اتحاد و وحدت عملی را به جامعه نشان می دهد چرا که روحانیون به عنوان علمداران دینی و رهبران جامعه الگوی مردم اسلامی هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، حجت الاسلام سید محمد هاشمی شامگاه چهارشنبه در مراسم افطاری وحدت و مقاومت که در مسجد ولیعصر (عج) ماکو برگزار شد، اظهار کرد: اجتماع و گردهمایی علمای شیعه و اهل سنت اتحاد و وحدت عملی را به جامعه نشان می دهد چرا که روحانیون به عنوان علمداران دینی و رهبران جامعه الگوی مردم اسلامی هستند.

وی افزود: اجتماع علمای شیعه و اهل سنت از برکات جمهوری اسلامی ایران است که امام امت وحدت و اتحاد اسلامی را از آیات وحیانی الهام گرفتند.

این مسئول ادامه داد: رهبر انقلاب بیان می کنند که منظور از وحدت این است که در عین حال که مذاهب اسلامی احکام و محکمات دینی خود را حفظ می کنند،به تقویت وحدت جامعه اسلامی نیز کمک کرده و از اختلاف و تفرقه که موجب سستی امت اسلامی می شود، پرهیز می کنند.

امام جمعه ماکو افزود: یکی از راهبردهای پیامبر اکرم برای ایجاد وحدت در جامعه اسلامی نفی قوم گرایی و تبعیض بود.

حجت الاسلام هاشمی بیان کرد: امام راحل (ره) منادی وحدت در قرن اخیر بودند و ایشان آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را روز جهانی قدس اعلام کردند و این روز نماد وحدت امت اسلامی است.

وی عنوان کرد: امروز وقتی دشمن بزرگترین دشمنی را از وحدت می بیند و سعی می کند با عوامل داخلی خود در ایران و کشورهای اسلامی گسل های قومیتی را فعال کند و ما روحانیون باید در قبال این فتنه و حربه دشمن بر علیه وحدت امت اسلامی، مردم را آگاه کنیم.

امام جمعه ماکو افزود: وقتی علما و رهبران یک قوم وحدت خود را حفظ می کنند و در دفاع از ملت فلسطین و جبهه مقاومت دور هم جمع می شوند و خبرش در منطقه منتشر می شود، خود عامل وحدت و اتحاد می شود.

وحدت حلقه گم شده جهان اسلام است

در ادامه این جلسه نیز، حجت الاسلام رضا عسگراقدم ، رییس تبلیغات اسلامی شهرستان ماکو گفت: حفظ وحدت و حمایت کامل و صریح از ملت فلسطین و جبهه مقاومت الزامی است.

وی افزود:  وحدت حلقه گم شده جهان اسلام است و اگر بتوانیم به این حلقه مفقوده دست یابیم می توانیم به حکمرانی بکنیم و در برابر استکبار و استعمار قد علم کرده و ایستادگی کنیم.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ماکو افزود: ایران اسلامی به برکت انقلاب اسلامی وحدت عملی اقوام، ادیان و مذاهب را به نمایش گذاشت.

کد خبر 1262783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha