مساجد پناهگاه مردم باشند/ ترویج ایده های ناب قرآنی از مساجد

سرپرست ستاد فهما استان اصفهان با اشاره به ویژگی های مساجد گفت: مساجد با انجام اعمال عام المنفعه و پیگیری مطالبات جامعه پناهگاه مردم باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، «محمدتقی محمدیان» در دومین نشست تجربه نگاري فرهنگي  در جمع مدیران مسئول کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان اصفهان اظهارداشت: مساجد فرصت های نابی در جامعه دارند که احیا آن ها به نبوغ و توسعه یافتگی کمک می کند.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان اصفهان افزود: این مراکز دینی به دارای سه ویژگی منحصر خانه خدا، پناهگاه مردم و پایگاه ولایت هستند که این سه خصوصیت نیازهای جامعه را تامین می کند.

وی با اشاره به ویژگی خانه الهی اذعان داشت: این مراکز منشا معنویت و ارتباط بین خالق و مخلوق بوده و امکان پیشرفت انسان را فراهم می سازد.

محمدیان با اشاره به خصوصیت پناهگاه و ملجا بودن مساجد، تصریح کرد: مساجد با انجام اعمال عام المنفعه و پیگیری مطالبات جامعه پناهگاه مردم باشند.

 

وی ادامه داد: راه اندازی مراکز خیریه، فرهنگی و انجام فعالیت های اجتماعی هر کدام در راستای حمایت از جامعه بوده و باید تشکل های فرهنگی از جمله کانون های فرهنگی و هنری به آن بپردازند.

به گفته سرپرست ستاد فهما استان اصفهان، کارکرد هدایت، مطالبه گری و بصیرت افزایی بر پایه ویژگی مسجد به عنوان پایگاه ولایت محقق می شود.

 

وی خاطرنشان کرد: تحقق این سه ضلع امکان توسعه و پیشرفت را در جامعه و محله پیرامونی مسجد فراهم می سازد.

محمدیان معتقد است، دامنه فعالیت مساجد باید بیش از یک مکان باشد و محیط پیرامونی و شعاع زیادی را پوشش دهد تا اینکه کارکردهای آن اثر بخش و کارآمد برای شهر و روستا قرار گیرد.

وی مردم داری هیات امنا، تلاش بچه های مسجد و نقش راهبردی امام جماعت را در رسیدن به مسجد طراز اسلامی مهم خواند و اذعان کرد: همه باید در کنار همدیگر در این مرکز مهم نقش آفرینی کنیم.

 

ترویج ایده های ناب قرآنی از مساجد

 

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان اصفهان با اشاره به نقش مهم این مراکز در حوزه فرهنگ و هنر دینی، خاطرنشان کرد: کانون های فرهنگی و هنری ایده پردازی در حوزه فرهنگی داشته باشند.
وی یادآورشد: ترویج ایده های ناب قرآنی از مساجد اقدامی است که باید بچه های مسجد به آن بپردازند و در در سطح منطقه ایف استانی و ملی نقش آفرینی کنند.

 

محمدیان، خاطرنشان کرد: اصفهان پیشران فعالیت های مهم فرهنگی بوده در حوزه مسجد و نهضت بازگشت به مساجد هم می تواند اتفاقات بزرگی را رقم بزند.

کد خبر 1262826

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha