۲ خط قرمز اهالی رسانه/ امیدآفرینی به معنای نداشتن ضعف نیست

قناعت با تاکید بر اینکه اهالی رسانه خراسان جنوبی دو خط قرمز «حفظ آ‌رمان‌های نظام و انقلاب و توسعه و پیشرفت استان»را دارند، گفت: امیدآفرینی در جامعه و بیان نقاط قوت،‌ به معنای عدم داشتن ضعف در داخل نیست؛ باید درکنار ضعف‌ها، نشاط را به جامعه تزریق کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، جواد قناعت- استاندار خراسان جنوبی- شامگاه پنج‌شنبه (۳۱ فروردین) در دیدار با مدیران رسانه‌های استان اظهارداشت: آرایش رسانه‌های مکتوب و مجازی در عصر حاضر در چهار محور «مقابله تحریف‌ها، پراکندن امید و نشاط در فضای عمومی جامعه، تاکید بر جهاد تبیین و اصلاح هندسی رسانه‌ای و فرهنگی کشور» باید متمرکز باشد.

 

وی با تاکید بر اینکه دشمن به دلیل در اختیار داشتن امپراطوری رسانه‌ای، در جنگ روایت‌ها تلاش می‌کند که آنچه مدنظرش است را به مخاطب القا کند، افزود: رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند «امیدآفرینی، خودفریبی نیست»؛ بنابراین امیدآفرینی در جامعه و بیان نقاط قوت،‌ به معنای عدم داشتن ضعف در داخل نیست؛ باید در کنار ضعف‌ها، نشاط را به جامعه تزریق کرد.

 

استاندار خراسان جنوبی بسیاری از پیشرفت‌های کشور با وجود تحریم را نیازمند اطلاع‌رسانی در قالب جهاد تبیین اعلام کرد و بر اصلاح هندسی رسانه‌ای و فرهنگی کشور و استان تاکید کرد و گفت: امروز تمام نظامات و سازمان‌های مختلف در معرض تغییرات پرشتاب هستند و سازمان‌های رسانه‌ای از این موضوع مستثنی نیستند چرا که علاوه بر اینکه تحت تاثیر عوامل درون سازمانی باشند، تحت تاثیر نوسازی دیگران هم هستند و می‌ توان گفت که منشا و خواستگاه بازسازی برای دیگران هم هستند.

 

وی تاکید کرد: اگر بازسازی و تحول انقلابی در عرصه رسانه داشته باشیم، اتفاقات خوبی از جمله افزایش اعتماد مردم به نظام، نظارت بر کار مسئولان، مشارکت مردم در حل مشکلات و بستن مسیر فسادها و نابسامانی‌های اجتماعی را شاهد خواهیم بود.

 

قناعت با اشاره به اینکه دغدغه‌های اهالی رسانه را به فال نیک می‌گیرم، به مزاح گفت: فطرت انسان اینگونه است که از پاسخ دادن فراری است و برای مدیران این موضوع را هزار برابر کنید!

 

وی از پیشنهادات ارائه شده توسط مسئول بسیج رسانه «طرح ناظر مسئولان در دو بخش "خبر خوب" و "مطالبه موثر" با هدف پرداختن به مشکلات مردم و انتشار گزارش‌های انتقادی"» استقبال کرد و باید سازو کار حمایت از رسانه‌ها فراهم شود.

 

وی همچنین درخصوص مطالبه مدیران رسانه درخصوص معرفی مدیرانی که مورد عتاب و خطاب استاندار قرار گرفته {از نظر کم‌کاری} گفت: برخی از تذکرات به مدیران را می‌شود رسانه‌ای کرد.

 

قناعت درخصوص تغییر برخی از مدیران هم اینگونه گفت: مدیران به طور مداوم مورد نظارت دستگاه‌های مختلف قرار می‌گیرند و نمی‌توان با یک خطا، آنها را عوض کرد؛ به برخی‌ها تذکر می‌دهیم و اگر اصلاح نشد در مرحله بعد باید وارد مذاکره با وزارتخانه شویم که گاها انجام این مسیر بسیار زمان‌بر است و مصحلت بر ادامه کار با همان مدیر باشد.

 

وی با تاکید بر اینکه البته باید ناکارآمدی {مدیران} تعریف شود، ادامه داد: درخصوص برگزاری کلاس اخلاق برای مدیران،‌ این موضوع با استفاده از ائمه جمعه در شوراهای اداری استان مدنظر قرار گرفته است.

 

استاندار خراسان جنوبی همچنین با گلایه از اینکه چرا در این جلسه از سوی‌ مدیران رسانه درخصوص حوزه معدن استان هیچ صحبتی نشد، خاطرنشان کرد: اهالی رسانه خراسان جنوبی دو خط قرمز «حفظ آ‌رمان‌های نظام و انقلاب و توسعه و پیشرفت استان» دارند.

 

۲۵ دکه مطبوعاتی غیرفعال در خراسان جنوبی

همچنین علی فرخنده- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی- در این جلسه به صدور مجوز ۱۴۳ نشریه در استان اشاره کرد و با بیان اینکه ۵۸ مجوز در حال حاضر غیرفعال است، گفت: هم‌اکنون در تمام شهرستان‌ها به جز «درمیان، خوسف و سرایان» رسانه دارای فعالیت داریم.

 

وی با اشاره به اینکه در سامانه جامع خبرنگاران کشور، ۵۷ نفر از خبرنگاران استان ثبت نام و تایید شده‌اند، افزود: در حال حاضر ۲۵ دکه مطبوعاتی در سطح استان وجود دارد که هیچ کدام از‌آنها فعال نیستند.

 

گفتنی است، در این جلسه سه ساعته مدیرخانه مطبوعات خراسان جنوبی و نمایندگان رسانه‌های مختلف به بیان نظرات،‌ انتقادات و پیشنهادات خود در حوزه رسانه و توسعه استان پرداختند.

 

 

 

کد خبر 1262830

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha