زکات و خمس مایه برکت مال انسان می شود/زکات فطره را شب عید کنار بگذاریم

استاد حوزه علمیه اصفهان گفت: زکات و خمس مایه برکت مال انسان می شود و نباید به بهانه های مختلف این دستورات اسلامی ترک و دارایی خود را دچار مشکل کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، حجت الاسلام «عبدالکریم کشکولی» شامگاه پنجشنبه(31 فروردین) با حضور در جمع خیرین اصفهان به فرارسیدن عید فطر اشاره کرد و اظهارداشت: دستورات اسلام پشتوانه های مهمی دارد که از جمله آن پیرامون خمس و زکات برای رفع نیازهای اقتصادی جامعه است.

استاد حوزه علمیه اصفهان با بیان اینکه درآمد و اقتصاد یک فرد با دستورات اسلامی طاهر خواهد شد، افزود: دستورات اسلام پشتوانه های مهمی دارد که از جمله آن پیرامون خمس و زکات برای رفع نیازهای اقتصادی جامعه است.

 

وی ادامه داد: زکات فطریه از جمله دستورات دینی به حساب می آید که سرپرست خانوار شب عید با رویت مال باید سهم مشخصی را کنار بگذارد و تا پیش از اقامه نماز پرداخت کند.

حجت الاسلام کشکولی پرداخت این دارایی برای نیازمندان را مهم خواند و گفت: هر خانواده پس از اعلام عید فطر سهم خود را کنار بگذارد و تا قبل از اقامه نماز پرداخت کند.

 

به گفته وی، افراد می توانند زکات فطریه را زودتر هم به قصد قرض پرداخت کرده و با رویت ماه این پرداختی را برای فطره اختصاص دهند.

استاد حوزه علمیه اصفهان معتقد است، کمک و احسان به همدیگر مایه برکت مال و رفع بسیاری از مشکلات خواهد شد و از این جهت به این موضوع توصیه زیادی می شود.

 

وی با بیان اینکه ممکن است چند برادر یک خانواده دچار فقر و نیاز باشند، خاطرنشان کرد: آن ها هم انفاق را با کمک به همدیگر ترویج دهند و این چرخش پول در زندگی آنان هرچقدر اندک نیز مایه برکت خواهد بود.

کد خبر 1262901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha