مسئولان برای رفع مشکلات معیشتی مردم جهادی تلاش کنند/ عید فطر پیمانی دوباره در حمایت از دین است

آیت الله عابدینی گفت: از دولت خدمتگزار و مسئولان استانی می خواهیم هرچه می توانند در خدمت به این مردم مومن و انقلابی، در امر مسکن، معیشت، اشتغال و روان شدن زندگی و غنی شدن سفره مردم بکوشند و بیش از این جهادی تلاش کنند تا مشکلات مردم حل بشود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، آیت الله عبدالکریم عابدینی- نماینده ولی فقیه در استان قزوین، در خطبه های نماز عید سعید فطر که امروز (شنبه دوم اردیبهشت) در میدان سرداران قزوین برگزار شد، بیان کرد: خداوند در باب روزه فرمودند روزه را بر شما واجب کردم، آنها که بیمار و مسافر هستند در زمان دیگری روزه را جبران کنند و بر شما آسان گرفتم، تا اینکه شما این ایام را کامل روزه داری کنید و خدا را بزرگ بشناسید و ببینید و بزرگی خدا در افکار و اندیشه های شما مشخص شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: حضرت علی (ع) در یکی از خطبه های نمار عید فطر فرمودند روز عید فطر برای شما روزی است، آنها که اهل ایمان بودند و کار خوب انجام دادند، پاداش خود را می گیرند و آنها که اهل بطالت و بی اعتنا به مسائل دینی بودند، خسارت خود را مشاهده می کنند و روز عید فطر، شباهت دارد به روزی که خداوند متعال انسان ها را برای حساب و کتاب محشور می کند.

 

وی اضافه کرد: حضرت علی (ع) در ادامه فرمودند اینکه از خانه ها و از جاهای مختلف شهر بیرون آمده و در مرکزی اجتماع می کنید، در قیامت هم اینگونه می شود و همه برمی خیزند در عرصه قیامت حاضر می شوند و وقتی هم جمع می شوید در محل برگزاری نماز، مانند آن حالتی است که در پیشگاه خداوند حاضر می شوید و وقتی هم به منازل و خانه هایتان برمی گردید، فکر کنید پاداش خود را گرفته و قرار است وارد بهشت شوید.

 

آیت الله عابدینی اعلام کرد: امیرالمومنین حضرت علی (ع) فرمودند کمتر چیزی که خداوند سبحان به مردان و زنان روزه دار عنایت می کند، این است که فرشته ای در آخرین روز ماه رمضان ندا می دهد، بندگان خدا بشارت بر شما، هرچه گناه در گذشته داشته اید، آمرزیده شد و خود را آماده کنید در سال جدید از نو همه چیز را شروع کنید.

 

وی تأکید کرد: امروز روزی است که بعد از یک ماه، فطرت مان نو شد و این فطرت از هر آلودگی شسته شد و به عبادت، روزه و نماز تولد دوباره یافت و حضرت علی (ع) سفارش می کنند مبادا این فطرت آلودگی یابد.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: امام رضا (ع) فرمودند چرا روز فطر، عید نامیده شد زیرا همه مسلمانان یکجا جمع شده و اجتماع بزرگ تشکیل شود و بروز و ظهور خدایی پیدا کنند و عظمت جامعه اسلامی را به نمایش گذارند؛ این نماز عید فطر که باشکوه برگزار می شود بسیاری از بدی ها، بی حجابی ها، فساد، فحشا و منکر را از بین می برد و در واقع این سیل می تواند بدی ها را بشوید.

 

وی خاطر نشان کرد: در عید فطر می آییم پیمان ببندیم با امام زمان (عج) و نایب امام زمان که پای کار دین، حمایت از دین، امر به معروف و نهی از منکر و مراعات مسائل شرعی و دینی باشیم.

 

آیت الله عابدینی در ادامه با اشاره به ضرورت حفظ دستاوردهای ماه رمضان اظهار کرد: در روایات سفارش شده که دستاوردهای ماه رمضان را نگهداری کرده و آنچه را تمرین و عبادت کردیم، نمازها، احسان ها، افطارها، ذکر و قرائت قرآن را حفظ کنیم و در طول سال این خوبی ها در زندگی ما جاری باشد.

 

وی افزود: در ماه رمضان تقوا آموختیم و دعا کردن از جدی ترین برنامه هایمان بود، عفت و حیا، عطوفت و مهربانی، همدلی و وحدت و کرامت انسانی همه اینها باید برنامه ما در طول سال باشد تا برای ماه رمضان آینده آماده شویم.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به نامگذاری سال جاری گفت: مقام معظم رهبری امسال را سال مهار تورم و رشد تولید نامگذاری فرمودند، مردم ما با وجود فشار، گرانی و سختی معیشت، با صبوری و درایت، امیدوار به آینده هستند که فرجی شود و از دولت خدمتگزار و مسئولان استانی می خواهیم هرچه می توانند در خدمت به این مردم مومن و انقلابی، در امر مسکن، معیشت، اشتغال و روان شدن زندگی و غنی شدن سفره مردم بکوشند و بیش از این جهادی تلاش کنند تا مشکلات مردم حل بشود.

 

وی با اشاره به افزایش گرایش جوانان به دین و معنویات خاطر نشان کرد: گرایش جوانان به معنویت و دین را بسیار قدر می دانیم و برای جوانان دعا می کنیم زیرا اینها دل امام زمان (عج) و نایب شان را شاد می کنند.

 

آیت الله عابدینی در پایان با اشاره به تحولات اخیر در منطقه و دنیا یادآور شد: در این ایام آغاز نشانه های افول استکباری آمریکایی را می بینیم و بحران در ارکان رژیم صهیونیستی را شاهد هستیم و شرایط امروز قوت مقاومت اسلامی و ضعف مستکبران را نشان می دهد.

 

کد خبر 1262988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha