عید فطر جشن دل‌هایی که سی روز به عبادت جلا یافتند

عید سعید فطر، جشنی برای دل‌هایی است که ۳۰ روز به عبادت و بندگی خداوند جلا یافتند و بندگی خالصانه با معبود به عمق جان کشیدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، اعیاد زیادی در تقویم ما ایرانیان درج شده است، اعیادی که هرکدام به دلیلی در روزشمارمان ترسیم شده‌اند.

 

برخی از این اعیاد مثل نوروز عیدی باستانی و برگرفته از آداب و رسوم مردمی است که از قدیم‌الایام برای شروع سالی نو جشن می‌گیرند و برخی اعیاد نیز به واسطه میلاد ائمه اطهار و امامان به ثبت رسیده‌اند.

 

اما یک عید در تقویم ایرانیان و سایر مسلمین جهان یکسان است عیدی که جلوه و شکوه خاصی دارد و پاداشی برای کسانی است که بعد از 30 روز، بندگی و عبادت پروردگار را به جای آوردند.

 

مسلمانان در این روز، نماز عید را اقامه می‌کنند تا شکرگذار خالقی باشند که یک‌ماه بندگانش را به ضیافت خویش دعوت کرد.

 

امروز هم نماز فطر در شهرهای کردستان اقامه شد کوچک و بزرگ مرد و زن در این آئین معنوی شرکت کردند تا سپاسگزار پروردگار خویش باشند.

 

شکی نیست که در ماه مبارک رمضان کسانی که توشه چیدند و ذخیره آخرت را مهیا نمودند مورد لطف و عنایت پروردگار خود خواهند بود.

 

از اقامه نماز و قرآئت قرآن گرفته تا کارهای خیر و ثوابی که با بخشش مال و دستگیری از نیازمندان در ماه مبارک رمضان انجام شد همگی بیانگر بندگی خالصانه مردم نسبت به خداوند بود و چه زیباست که بعد از سی شبانه‌روز صیقل روح و جان در ماه رمضان، اکنون نیز به عهدمان با پروردگار پایبند بمانیم و با تکرار کارهای نیک و شایسته، جزو بندگان صالح و مومن خداوند باشیم.

کد خبر 1263053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha