سو ظن کینه و ناراحتی به بار می آورد

استاد حوزه علمیه با اشاره به آثار سو ظن گفت: سو ظن کینه و ناراحتی به بار می آورد و پیامدهای آن در زندگی فردی و اجتماعی بروز می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، حجت الاسلام «مسعود عالی» در برنامه یک ظهر بهاری در محل‌ آستان مقدس امامزاده زینبیه اصفهان در ادامه بحث سو ظن به آثار این ویژگی نسبت به همدیگر اشاره کرد و اظهارداشت: سو ظن افراد نسبت به همدیگر موجب ایجاد اختلافات خواهد شد.

سخنران برجسته کشوری افزود: شیطان به دنبال ایجاد فاصله بین مردم جامعه و تخریب پیونده های موثر مومنین است که سو ظن یکی از ابزارهای آن برای تحقق این موضوع است.

 

وی ادامه داد: پیوندهای موثر در جامعه مثل ارتباطات مومنین با همدیگر، مردم و مسجد، افراد با روحانیت و ولایت و معنویت موجب گسترش دین دار و صلح و سازش خواهد شد که شیطان با تخریب این فرصت ها به اهداف خود می رسد.

استاد حوزه علمیه با اشاره به آثار سو ظن بین همدیگر خاطرنشان کرد: سو ظن کینه و ناراحتی به بار می آورد و پیامدهای آن در زندگی فردی و اجتماعی بروز می کند و پایه های جامعه را سست می سازد.

 

وی با اشاره به حسن نیت در زندگی یادآورشد: نگاه خوب به همدیگر و خوش بینی آرامش را به همراه می آورد و از بروز اختلافات جلوگیری می کند.

 

به گفته حجت الاسلام عالی، حسن نیت و سو نیت به پروردگار نوع مقدرات را مشخص می کنند و آنان که به لطف حضرت حق و درک واقعیت های زندگی ایمان دارد از بهترین اتفاقات زندگی هم بهره مند خواهند شد.

وی اضافه کرد: سو ظن به پروردگار رابطه انسان را کم رنگ و مقدمه ساز کفر است که نتایج این اتفاق بد به حال فرد می شود.

 

سخنران برجسته کشوری اذعان داشت: در سختی ها، حزن و مشکلات به حضرت حق باید پناه ببریم و برای کسب و برکت روزی حلال و حفظ در برابر مکر و حیله ها دعا کنیم و خواسته های خود را از پروردگار عالم بخواهیم.

کد خبر 1263057

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha