اصلاح قوانین و آگاهی بخشی، آمار زندانیان را کاهش می دهد

رئیس هیات امنا ستاد دیه کشور گفت: اصلاح قوانین مثل بیمه اجباری شخص ثالث و آگاهی بخشی نسبت به قانون آمار زندانیان را کاهش می دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، سید «اسدالله جولایی» در سفر به اصفهان در آخرین جلسه جشن گلریزان اصفهان و اظهارداشت: همت و اراده مردم برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد قابل تقدیر و نوعی حسنه بزرگ و مایه برکت برای جامعه است.

رئیس هیات امنا ستاد دیه کشور افزود: بخشش شاکیان و همت و اراده دستگاه قضایی و مسئولان برای آزادی زندانیان، مشارکت مردمی را برای این خدمت به ثمر می رساند.

 

وی با اشاره به اصلاح قوانین و نقش آن در کاهش ورودی زندان ها، تصریح کرد: تصویب قانون بیمه اجباری شخص ثالث یکی از جمله اقدامات در اصلاح قوانین بود که حجم زیادی از زندانیان غیر عمد را کاهش داده است و باید این روند در حوزه های مختلف مورد نیاز انجام شود.

جولایی اطلاع رسانی و‌ آگاهی بخشی را از دیگر مولفه های تاثیرگذار در کاهش جمعیت زندانیان دانست و اذعان داشت: بسیاری از افراد به دلیل عدم اطلاع از قانون و نتیجه اقدام خود گرفتار زندان شده اند.

 

وی به مهریه های سنگین اشاره کرد و گفت: این چالش بزرگی برای جامعه ما شده که خوشبختی را در تعداد سکه می دانند و چطور جوانان بدهکار را گرفتار زندان کرده است.

 رئیس هیات امنا ستاد دیه کشور ادامه داد: در این خصوص علاوه بر اصلاح قانون باید تغییر فرهنگ هم ایجاد شود و اختلافات خانوادگی را کاهش داد.

 

وی به جشن های گلریزان ماه مبارک رمضان در کل کشور اشاره کرد و گفت: امسال همت خوبی از سوی مردم رقم خورد و جمعیتی از زندانیان غیرعمد آزاد شدند که در این جریان استان اصفهان پیشگام در این امر شد.

کد خبر 1263062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha