محکومیت گسترده فلسطینی نسبت به یورش نظامیان صهیونیستی به مصلای باب الرحمه در مسجد الاقصی

گروه‌های فلسطینی یورش نظامیان صهیونیستی به مصلای باب الرحمه در مسجد الاقصی را محکوم کردند و آن را هتک حرمت آشکار مسجد الاقصی و مقدسات اسلامی دانستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از عربی 21، نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی روز گذشته(شنبه دوم اریبهشت 1402) به مصلای باب الرحمه در ضلع شرقی مسجد الاقصی یورش بردند و تاسیسات برقی، روشنایی و بلندگوهای داخل مصلای را تخریب کردند.

 

در همین راستا، شورای اوقاف و امور و مقدسات اسلامی در قدس اشغالی در بیانیه ای اعلام کرد: گروهی از نیروهای پلیس اشغالگر روز گذشته به مصلای باب الرحمه در مسجد الاقصی یورش بردند و با نقض حرمت مسجد الاقصی به تخریب تاسیسات برقی داخلی مصلای اقدام کردند که نشانه نفرت سیاه مدفون شده نیروهای پلیس اشغالگر و مسئولان آنها است.

 

شورای اوقاف و امور و مقدسات اسلامی در قدس تاکید کرد: این تخلفات و رفتارهای آشکار ددمنشانه پلیس اشغالگر علیه مسجد الاقصی و مصلای باب الرحمه از اهداف پیش طراحی شده است که هرگز محقق نخواهد شد.

 

در این بیانیه آمده است: مصلای باب الرحمه بخش اصلی مسجد الاقصی است. این مسجد به عنوان یک مسجد کاملا اسلامی باقی خواهد ماند و نه تقسیم و نه شراکت آن پذیرفته نمی شود و متعلق به همه مسلمانان است.

 

این شورای دخالت‌های آشکار و مستمر پلیس رژیم صهیونیستی و ممانعت آنها در کار بازسازی مسجد الاقصی وکارشکنی عمدی در امور نگهداری و مرمت اداره اوقاف اسلامی را رد کرد.

 

اوقاف اسلامی در قدس اشغالی، اقدام وحشیانه و خرابکاری نیروهای اشغالگر در مصلای باب الرحمه را محکوم کرد.

 

از سوی دیگر، جنبش حماس اعلام کرد: حمله اشغالگران به مصلای باب الرحمه عبور از خطوط قرمز و تشدید جنگ علیه مساجد ونقض سیستماتیک حرمت مساجد به ویژه مسجد الاقصی است.

 

این جنبش همچنین از مردم فلسطین خواست تا حضور و پیوند خود را در صحن‌های مسجد الاقصی حفظ کنند.

 

در همین حال، طارق سلمی، سخنگوی جنبش جهاد، آنچه را که در مصلای باب الرحمه رخ داد، تجاوزی دانست که در چارچوب جنگ سیستماتیک باهدف قراردادن مسجدالاقصی به راه افتاده است.

 

سلمی گفت: مصلای باب الرحمه بخشی از مسجد الاقصی است و تمام تلاش‌های اشغالگران برای کنترل و سیطره آن به نتیجه نمی رسد.

 

وی تاکید کرد: ملت فلسطین هرگز وظیفه خود را در قبال مسجد الاقصی کنار نخواهد گذاشت.

 

سلمی همچنین نسبت به پیامدهای گسترده هتک حرمت مسجد الاقصی و مقدسات اسلامی در منطقه هشدار داد.

کد خبر 1263089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha