مهرواره «طوفان دلنشین» در خراسان جنوبی برگزار می شود

حمیدی از برگزاری مهرواره «طوفان دلنشین» به مناسبت فرا رسیدن ۵ اردیبهشت، سالروز شکست مفتضحانه آمریکا در صحرای طبس خبر داد و گفت: این مهرواره با هدف تبیین چهره واقعی نظام حقوق بشری آمریکا و افشای ماهیت آن و ... برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، طاهره حمیدی-مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی- امروز دوشنبه (۴ اردیبهشت) در نشست تخصصی بررسی راهکارهای ارتقای حوزه اطلاع‌رسانی و استفاده از ظرفیت‌های مشورتی رسانه‌ها اظهار کرد: یکی از مهمترین اهدافی که در مراکز کانون پرورشی سطح استان دنبال می‌شود،‌ ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی به ویژه در سنین ۶ تا ۱۸ سال است.

 

وی با اشاره به فعالیت ۲۸ مرکز در سطح استان افزود: در قبل از انقلاب اسلامی ایران،‌ تنها دو مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در بیرجند و طبس فعال بود اما امروز این تعداد به ۲۸ مرکز «ثابت،‌ سیار و پستی» افزایش یافته است.

 

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی ادامه داد: مراکز سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، علاوه بر خدمات رسانی به مناطق دوردست شهری، روستاهای مختلف استان را نیز تحت پوشش قرار می‌دهند.

 

وی اثرگذاری فعالیت‌ها بر مخاطبان با ارائه خدمات مبتنی بر نیاز کودکان و نوجوانان و تقویت حوزه تفکر را دو رویکرد کلی اهداف، برنامه‌ها و سیاست‌های کاری کانون‌ پرورش فکری کودکان و نوجوانان اعلام کرد.

 

حمیدی به کسب نشان برنز و لوح تقدیر توسط «ابوالفضل برزگر» عضو 14 ساله مرکز فرهنگی هنری بشرویه در «سی‌امین مسابقه بین‌المللی نقاشی کودکان انجمن هیکاری کشور ژاپن» با موضوع‌های «من و غذای مورد علاقه‌ام» و «آزاد» اشاره کرد و گفت: این موفقیت از بین بیش از ۹ هزار اثر ارسال‌های از ۵۶ کشور جهان به دست آمد که بسیار ارزشمند است.

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه در آستانه ۵ اردیبهشت سالروز شکست مفتضحانه آمریکا در صحرای طبس قرار داریم،‌ به ویژه برنامه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به مناسبت این روز اشاره و تصریح کرد: برگزاری کارگاه روایتگری طوفان شن در محل مسجد شکر، معرفی شخصیت شهید منتظرقایم، برگزاری کارگاه اریگامی، برپایی کارگاه ادبی و معرفی کتاب شکست طبس (از مجموعه کتب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان) از جمله این برنامه هاست.

 

وی با اشاره به انتشار انتشار فراخوان مهرواره استانی «طوفان دلنشین» خاطرنشان کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی به منظور آشنایی بیشتر نسل امروز با واقعه شکست آمریکا در صحرای طبس، اقدام به برگزاری مهرواره استانی طوفان دلنشین با هدف تبیین چهره واقعی نظام حقوق بشری آمریکا و افشای ماهیت آن، تعمیق باورهای دینی و گسترش فعالیت های فرهنگی، مذهبی کودکان و نوجوانان، آشنایی با تاریخ معاصر ایران ویژه تمامی کودکان و نوجوانان و دانش آموزان مدارس 9 تا 18 سال کرده است.

 

حمیدی گفت: کودکان و نوجوانان  می توانند با مطالعه کتاب «شکست طبس» نوشته مریم جمشیدی از مجموعه انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و مراجعه به سایت کانون استان، فایل pdf کتاب را دریافت و پس از مطالعه پاسخنامه را تکمیل و در این مهرواره شرکت کنند.  

 

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی یادآور شد: همچنین در بخش ادبی شرکت کنندگان می توانند آثار خود در قالب شعر و داستان به پیام رسان سروش به شماره همراه 09960625978  ارسال و علاقه مندان به شرکت در بخش نقاشی می بایست اصل آثار خود را حداقل در قطع A۴ و حداکثر در قطع  A۳ به  آدرس شهرستان طبس، خیابان کوهستان، مر کز فرهنگی شماره 2 طبس دبیرخانه ارسال کنند.

 

وی یادآور شد: امداد فرشته ها، شن ها، ماموران خدا، ناکامی آمریکا، رد پای خدا، هواپیمای سوخته، رستاخیز شن ها از جمله موضوعات این مهرواره به شمار می رود و مهلت ارسال آثار تا 4 خرداد ماه 1402 تعیین شده است.

 

 

کد خبر 1263126

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha