مکتب ایثار و شهادت بهترین روش برای رشد و تعالی انسان است

کشکولی، مکتب ایثار و شهادت را بهترین روش برای رشد و تعالی انسان عنوان کرد و گفت: فرصت‌های مطالعاتی، همایش‌ها و کنگره‌های علمی دانشگاه حتما باید معطوف به جهاد و شهادت باشد تا راه برای انسان سازی باز کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از لرستان، سردار مرتضی کشکولی، امروز(4 اردیبهشت)، در یادواره شهدای دانشجوی استان لرستان که در محل سالن آمفی‌تئاتر شهید سلیمانی دانشگاه لرستان برگزار شد، با اشاره به فرموده امام راحل که علم و ایمان باید با هم توام باشد، اظهارداشت: اگر این امر محقق شود انسان‌سازی در دانشگاه رخ می‌دهد.

 

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان با اشاره به اینکه دانشگاه در شکل‌گیری انقلاب نقش بسزایی داشته و دارد، گفت: شهدا با خون خود پایه‌های انقلاب را تحکیم کردند.

 

وی از شهدا به عنوان نخبگان یاد کرد و عنوان داشت: مجاهدت و شهادت پرهزینه است و انقلاب ما این هزینه را پرداخت کرده و آرمان‌ها را بدست آورده است.

 

سردار کشکولی با بیان اینکه بهترین معبر که سهل‌الوصول و جذاب است، همین مکتب ایثار و شهادت است، اظهارکرد: نسبت دقیقی بین دانشگاه، علم و شهید است و اما تاثیر معارف اسلامی از مجرای معبر شجاعت و شهادت سهل‌الوصول‌تر است.

 

وی با اشاره به اینکه علم انسان را از جهل نجات و به نورانیت و کمال می رساند، خاطرنشان کرد: بهترین روش برای رشد و تعالی انسان همین مکتب ایثار و شهادت است.

 

فرمانده سپاه لرستان با تأید بر اینکه وصیت‌نامه و گفتار شهید باید در دانشگاه به عنوان یک راهبرد نهادینه شود، بیان کرد: آرمان‌های شهید به عنوان دومین راهبرد در دانشگاه دائما مورد بحث و تحلیل قرار گیرد.

 

وی تصریح کرد: فرصت‌های مطالعاتی، همایش‌ها و کنگره‌های علمی دانشگاه حتما باید معطوف به جهاد و شهادت باشد تا راه برای انسان سازی باز کند.

 

کشکولی  با تأکید بر اینکه راهیان نور برای استاد دانشگاه و دانشجو باید فراگیرتر باشد و کاری کنیم که الزامی شود، عنوان کرد: در شورای عالی انقلاب اسلامی پیگیری شود دو واحد انقلاب اسلامی به عنوان درس اجباری تعریف شود.

کد خبر 1263159

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha