دانشگاه ظرفیتی عظیم برای مقابله با آفت های اجتماعی است

گودرزی، به اهمیت و نقش دانشگاه در جامعه اشاره کرد و گفت: با استفاده از این ظرفیت و نقش آفرینی دانشگاه در عرصه فرهنگ می توان جلوی آفت های موجود در جامعه را گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از لرستان، محمدمهدی گودرزی، امروز(4 اردیبهشت)، در یادواره شهدای دانشجوی استان لرستان که در دانشگاه لرستان برگزار شد، با اشاره به اهمیت فرهنگ، اظهارداشت: دانشگاه بیش از هر نهاد دیگری در برابر مقوله فرهنگ رسالت خطیری بر دوش دارد.

 

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه لرستان با تأکید بر ضرورت توجه وزارت علوم به مقوله فرهنگ، گفت: رسالت اصلی دانشگاه علم است اما این نگاه در ابتدا باید در دانشجو به وجود بیاید و اگر به فرهنگ توجه شود دانشجو راغب می‌شود و در پی درس و تحقیق خواهد رفت.

 

وی با بیان اینکه حکمرانی مردمی باید خود را در قبال نیازهای مردم و خواست جامعه پاسخگو بداند، عنوان کرد: حکمرانی مردمی برای جلوگیری از فساد و تبعیض و ایجاد زیرساخت‌های عمومی به رسالت خود مل کند و دانشگاه در این زمینه رسالت سنگینی بر دوش دارد.

 

گودرزی در ادامه با بیان اینکه مردمی‌سازی دولت تنها بزرگ کردن دولت نیست، عنوان کرد: می‌توان از این حلقه‌های مردمی و میانی استفاده کرد.

 

وی با اشاره به وجود آفت‌هایی در جامعه، خاطرنشان کرد: بهره مندی از ظرفیت دانشگاه ها امری مهم برای مقابله با آسیب ها است.

 

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه لرستان با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی در صدد آسیب زدن به ملت‌ها نیست و داعیه کشور گشایی ندارد، گفت: هدف جمهوری اسلامی کمک به دولت‌ها بوده و در این راستا باید علم در خدمت آن باشد.

کد خبر 1263209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha