حمایت محتوایی و ریالی فرهنگ و ارشاد اسلامی از موسسات انقلابی و کانون های فرهنگی مساجد

رمضانی گفت: موسسات فرهنگی انقلابی و کانون های فرهنگی و هنری مساجد که در حوزه های مختلف فعالیت می کنند در این راستا از نظر اعتبار محتوایی و ریالی از طرف ادارات کل حمایت می شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، مهدی رمضانی امروز در نشست با نماینده مردم شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی و فرماندار شهرستان بویراحمد در دفتر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تقدیر و تشکر از دغدغه های فرهنگی نماینده مردم مرکز استان در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: با توجه به حضور نماینده شهرستان های مرکز استان در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و پیگیری دغدغه های فرهنگی استان در وزارتخانه، این کار ارزشمند و مورد توجه است.
مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به چابک سازی و کوچک سازی در دولت، گفت: نگاه ما به حوزه فرهنگ این است که این حوزه حاکمیتی بوده و با توجه به شهرهای جدیدی که در کشور ایجاد می شود و مجموعه هایی که شکل می گیرد، بسیاری از مجموعه های فرهنگی ما فرهنگ سراهایی را در شهرها و روستاها ایجاد کرده اند که متولی ندارند و می طلبد که برای آنها نیروی انسانی لازم تامین شود.
وی حوزه فرهنگ و هنر را حوزه‌هایی تخصصی دانست و یادآور شد: در دولت گذشته پست های رئیس ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی مراکز استان ها حذف و به جای آن یک پست معاونت به ادارات کل اضافه و در واقع تغییر عنوان دا

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: یکی دیگر از دغدغه های جدی در مرکز استان یعنی شهر یاسوج، نبود استقرار اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بوده که در 6 سال گذشته مراکز کلیه استان ها از داشتن اداره در شهرستان های مرکز استان محروم هستند.
وی ادامه داد: با پیگیری هایی که صورت گرفت و با توجه به مراحل اداری، قرار است که اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در مرکز استان در نیمه نخست سال راه اندازی شود.
درخشان ابراز داشت: مسئله مهمی که در مرکز استان وجود دارد تقویت فعالیت های فرهنگی، حمایت از نویسندگان، هنرمندان و اصحاب فرهنگ و هنر علیرغم ظرفیت های بسیار خوبی که در حوزه فرهنگ و هنر داریم به عنوان نمونه در جشنواره فیلم فجر دو اثر از این استان در جشنواره حضور داشتند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سایر رشته ها نیز ظرفیت های ویژه ای وجود دارد که می‌طلبد حمایت های ویژه فرهنگی و هنری از هنرمندان در دستور کار قرار گیرد.
وی گفت: با توجه به مسائل و مشکلات جامعه، اعتبارات فعلی جوابگوی حوزه فرهنگ و هنر استان نبوده و ما در زمینه اعتبارات با مشکل مواجه هستیم که انتظار داریم نماینده مرکز استان در مجلس و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به این مهم توجه لازم را داشته باشند.

کد خبر 1263294

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha