نباید از حوزه فرهنگ غافل باشیم

روشنفکر گفت: هرچند در سطح ملی معیشت، اقتصاد و اشتغال مردم دغدغه نخست بوده، ولی نباید ما غافل از حوزه فرهنگ باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، مهدی روشنفکر عصر امروز در نشست با مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که در یاسوج برگزار شد ضمن تقدیر و تشکر از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به جهت توجه به ضرورت پیگیری مشکلات حوزه فرهنگ و هنر استان، اظهار کرد: به عنوان خادم مردم از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان و همکاران وی که فعالیت های فرهنگی و هنری انجام می دهند، تشکر می کنم.
نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی گفت: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای تقویت، حفاظت و حراست از فرهنگ و گسترش آن تلاش می کنند که جای تقدیر و تشکر دارد.
وی در ادامه، افزود: هرچند که کوچک شدن دولت در دستور کار قرار دارد ولی با توجه به شرایط و وضعیتی که زمینه فرهنگ و هنر در استان به ویژه شهرستان های مرکز استان وجود دارد، به ویژه مهاجرت مردم استان های همجوار و مناطق گرمسیری به مرکز استان، به تعبیری دومین استان کشور در زمینه مهاجرت پذیری در شهر یاسوج هستیم.
روشنفکر خاطرنشان کرد: هرچند در سطح ملی معیشت، اقتصاد و اشتغال مردم دغدغه نخست بوده، ولی نباید ما غافل از حوزه فرهنگ باشیم.
نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به اینکه دولت سال های سال به دنبال کوچک سازی بوده، ولی این نباید به این معنا باشد که ما از ظرافت های فرهنگی به ویژه در شهر یاسوج به عنوان مرکز استان که نیمی از جمعیت استان در این شهر سکونت دارند، غافل باشیم.
وی ابراز داشت: بنده احساس می‌کنم این موضوع ظلمی در حق فرهنگ استان، فرهنگ ملی و اسلامی و ایرانی ما است و ضرورت دارد که فعالیت مجدد اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بویراحمد در دستور کار قرار گیرد.
روشنفکر گفت: شاید یکی از دلایلی که هم اکنون سینما در مرکز استان به لحاظ زیرساخت غیر فعال و تعطیل است، به نبود اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و حوزه هایی که ضرورت دارد در حوزه فرهنگ فعالیت کنند برمی گردد که می طلبد این موضوع به صورت ویژه در دستور کار متولیان فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور قرار گیرد.
نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: هرچند گزارشی که به ما ارائه دادند رسمی نیست، ولی بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ جمعیت شهر مادوان که چسبیده به شهر یاسوج بوده جمعیتی بیش از ۳۰ هزار نفر گزارش شده و به تعبیری هم اکنون مطرح می شود که این تعداد به هفتاد هزار نفر رسیده و می تواند نه تنها نمایندگی بلکه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با توجه به جمعیت، معضلات و آسیب هایی که در این منطقه وجود دارد راه اندازی شود.
وی افزود: پیشنهاد بنده در زمینه شهرستان مارگون با توجه به پراکندگی جمعیتی که در شهرستان وجود دارد و با توجه به اینکه در سال ۱۳۹۸ در دولت مصوب شد و برخی از ادارات و نهادها در این شهرستان نمایندگی خود را مستقر کردند که جای تقدیر و تشکر دارد، ولی نباید ما به نمایندگی در این شهرستان اکتفا کنیم و می طلبد که با تدبیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مارگون نیز در دستور کار قرار گیرد.
ضرورت حمایت از نویسندگان استان و همچنین خرید آثار آنها از دیگر خواسته‌های نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون از مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود که در این دیدار مطرح شد و مورد استقبال نماینده این وزارتخانه و ضرورت حمایت از آثار فاخر تولیدی قرار گرفت.
روشنفکر به ضرورت فعالیت تالار مرکزی یاسوج اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه این تالار بیش از ۱۵ سال عملیات ساخت آن آغاز شده و در یکی از بهترین مکان های شهر قرار گرفته و اعتبارات بسیاری در زمینه ساخت این پروژه صرف شده، می طلبد که عملیات ساخت این پروژه آغاز شود زیرا احداث این پروژه از نیازهای اساسی استان و شهرستان بویراحمد است.
نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اینکه استان زیبایی بوده و این پروژه در محل مناسبی واقع شده، راکد ماندن این پروژه در مدت ۱۵ سال از طرف دولت های گذشته ظلم و جفا به حوزه فرهنگ و هنر بوده و قابل بخشش نیست که می‌طلبد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمینه تسریع در ساخت این پروژه همکاری لازم را داشته باشد.

 
 

کد خبر 1263300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha