اهل بیت(ع)  باعث و بانی وحدت در بین مردم هستند

نوروزی گفت: عشق و علاقه مردم به اهل بیت (ع) چنان گرم است که این عشق به اهل بیت(ع) عصمت و طهارت باعث و بانی وحدت در بین مردم هستند.

علیرضا نوروزی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، گفت: عشق و علاقه مردم به اهل بیت (ع) چنان گرم است که این عشق  به اهل بیت(ع) عصمت و طهارت باعث و بانی وحدت در بین مردم هستند.

وی افزود: جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری ۱۷ دوره در آذربایجان غربی برگزار شده و میزبان این جشنواره بوده است.

نوروزی در ادامه با اشاره به برنامه های این جشنواره گفت: برگزاری شبهای شعر رضوی به زبان ترکی در استان و استانهای همجوار و همچنین در کشور ترکیه از جمله برنامه ها است و  اولین جلسه شب شعر رضوی به زبان ترکی در شهر مراغه آذربایجان شرقی اواخر سال ۱۴۰۱ همزمان با نیمه شعبان برگزار شد.

وی افزود: هفته دوم اردیبهشت ماه در زنجان و هفته سوم اردیبهشت در اردبیل و یک شب شعر در ترکیه هم برنامه ریزی شده که به احتمال زیاد در اردیبهشت ماه  برگزار می شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی تصریح کرد: این اشعار در کتابی به چاپ خواهد رسید.

نوروزی گفت: همچنین در این جشنواره با همکاری صدا و سیما استان شعر خوانی اشعار برگزیده احتمالا به مدت پنج ماه از این شبکه پخش خواهد شد. و اختتامیه این جشنواره از شبکه ملی، قرآن، معارف رادیو پوشش داده می شود.

کد خبر 1263301

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha