دولت سیزدهم در بحث دیپلماسی منطقه ای بسیار موفق عمل کرده است

نماینده مردم اهواز در مجلس با بیان اینکه بهبود روابط ایران و عربستان را به فال نیک می گیریم، گفت: دولت سیزدهم در بحث دیپلماسی منطقه ای بسیار موفق عمل کرده است.

مجتبی یوسفی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به بهبود روابط ایران و عربستان گفت: دولت سیزدهم در بحث دیپلماسی منطقه ای بسیار موفق عمل کرده است. دولت قبل کشورهای منطقه را فراموش کرده بود، این در حالی است که خاستگاه و پایگاه هر کشوری منطقه اش است، مخصوصا کشورهای غرب آسیا که از نظر جغرافیایی و هاب انرژی موقعیت بالایی دارند.

 

 

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: توجه به دیپلماسی منطقه و منافع مشترک بر اساس دیپلماسی احترام متقابل با فضای بُرد بُرد از مهمترین ویژگی های این دولت است.

 

 

وی ادامه داد: ایران و عربستان به عنوان کشوری که دارای اشتراکات بسیاری از نظر اعتقادی و فرهنگی هستند، می تواند با تقویت ارتباط شان تاثیرگذاری بسیاری در معاهدات بین المللی در اوپک و فروش نفت داشته باشند.

 

 

عضو کمیسیون عمران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: سفرهای زیارتی مردم ما به عربستان برای عمره و تمتع و حضور شیعیان عربستان جهت زیارت اماکن متبرک در ایران نشان از قرابت معنوی دو کشور دارند. ما این بهبود ارتباط را به فال نیک می گیریم و انشاءالله سفرهای دوجانبه به تعمیق روابط کمک کند که یعنی از آن بتوانیم برای موضوعات مشترک و تاثیرگذاری در اوپک و مبادلات تجاری به خوبی عمل کنیم.

 

 

کد خبر 1263328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha