جهاد تبیین نیازمند خلاقیت و نوآوری است

حجت الاسلام قمی بر ایجاد دغدغه مندی در زمینه مشکلات فرهنگی جامعه اشاره و خواستار خلاقیت و نوآوری در جهاد تبیین برای اثرگذاری بیشتر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، حجت الاسلام محمد قمی -رئیس سازمان تبلیغات اسلامی- امروز (5 اردیبهشت) در جلسه تکریم و معارفه مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه تغییراتی به اقتضای زمان در جامعه رخ می‌دهد، اظهارکرد: گذشت زمان منجر به پختگی و افزایش دانش می شود لذا تغییر در طبیعت انسان وجود دارد.

 

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به دینداری عمیق و ریشه دار مردم استان خراسان جنوبی، گفت: این دینداری عمیق به راحتی قابل تغییر نیست اما باید مراقبت کرد، در بسیار از امور دینی مردم این استان، کمترین مشکل را دارند، گرچه دشمن با تمام توان در میدان حضور دارد.

 

حجت الاسلام قمی عنوان کرد: دین، برای اقامه و روی زمین جاری شدن به قلب پیامبر اکرم(ص) نازل شده است و فقیه باید نبض تحولات زمانه را در دست داشته باشد تا در تبلیغ موفقیت حاصل شود.

 

وی با بیان اینکه دشمن نه تنها مکتب، بلکه بشریت، دین و آیین را هدف قرار داده است، افزود: دشمن با همه قوا در صدد است که نوجوان و جوان مکتب اسلام را از نفس بیاندازد تا خطری متوجه آنها نباشد.

 

به گفته این مسئول؛ دشمن درصدد است تا نسل فعلی را از مسیر تعلقات الهی و معنوی جامعه دور کند.

 

وی عنوان کرد: دشمن از اینکه جوانی با اشتیاق تمام می خواهد همه جانش را در راه وطن فدا کند هراس دارد لذا تبلیغ به هنگام و به موقع اهمیت دارد.

 

وی با تاکید بر اینکه باید با تبیین درست و استفاده از زبان روز کار فرهنگی را ارتقاء داد، گفت: تغییرات زمان نیازمند اقدام فوری و کار فرهنگی متناسب با هر زمان است.

 

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در ادامه اخلاص، صداقت و خوشروی از عناصر اصلی دین عنوان و تصریح کرد: از صدر اسلام تاکنون همچنان تبلیغ مورد تاکید است اما در روش و ابزار باید نوآوری و خلاقیت را به کار گرفت.

 

طالبی بر ایجاد دغدغه مندی در زمینه مشکلات فرهنگی جامعه تاکید و خواستار خلاقیت و نوآوری برای اثرگذاری بیشتر شد و گفت: زمانی حرف اثرگذار است که به روش های نوین و روز مجهز باشد چراکه در جنگ ترکیبی جوانان نقطه هدف دشمن هستند لذا باید همه با هم فارغ از مرزهای سازمانی برای فعالیت های فرهنگی در جهاد تبیین اقدام کنیم.

 

 

کد خبر 1263364

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha