تولید بیش از هشت میلیون اثر برای جشنواره بین‌المللی امام رضا علیه السلام

سعیدی زاده گفت: این جشنواره در بیش از سه هزار نقطه از ایران و جهان فعالیت خود را توسعه داده و طی ۲۰ سال گذشته هشت میلیون و ۵۰۰ هزار اثر در فضای عرض ارادت توسط هنرمندان و رسانه ها و عموم مردم نسبت به امام رضا علیه السلام شکل گرفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ مرتضی سعیدی زاده، چهارشنبه (۶ اردیبهشت) در نشست خبری بیست و هشتمین جشنواره بین المللی شعر رضوی کرمان به ۲۰ دوره جشنواره بین المللی امام رضاعلیه السلام اشاره و تصریح کرد: این جشنواره، عمومی ترین جشنواره فرهنگی هنری کشور است.
 

 

مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا علیه السلام افزود: این جشنواره در بیش از سه هزار نقطه از ایران و جهان فعالیت خود را توسعه داده و طی ۲۰ سال گذشته هشت میلیون و ۵۰۰ هزار اثر در فضای عرض ارادت توسط هنرمندان و رسانه ها و عموم مردم نسبت به امام رضا علیه السلام شکل گرفته است.

 

 

وی با بیان اینکه سعی شده تا در عین عمومی بودن جشنواره به تخصصی و حرفه ای شدن آن هم بپردازیم تا ذیل پرچم امام رضا علیه السلام عرض ارادت کرده  و خروجی آثار برای استفاده عموم رشد جدی به خود بگیرد؛ گفت: توجه به زیست بوم های فرهنگی کشور نیز مد نظر است و هر استانی را نماینده بخشی از جشنواره کردیم.

 

 

سعیدی زاده در همین رابطه استان آذربایجان شرقی را برگزار کننده جشنواره تئاتر رضوی؛ سمنان داستان رضوی، کرمان شعر رضوی و... دانست و اظهار کرد: با ابتکار یک مدیر فرهنگ و هنر کرمان(سیدجواد جعفری) که پرچم جشنواره امام رضا علیه السلام را به دست گرفت؛ ابتدا جشنواره شعر در کرمان بنیان نهاد شد و سپس بنیادی به نام امام رضا علیه السلام تاسیس کرد و این از افتخارات کرمان است.

 

 

وی ادامه داد: بدین ترتیب جشنواره شعر رضوی قبل از جشنواره بین المللی امام رضا علیه السلام پایه گذاری شد که امسال در بیستمین دوره سعی کردیم جریان جشنواره را در چند محور مشخص تحت تاثیر قرار دهیم.

 

 

سعیدی زاده ادامه داد: اولین رویکرد تحولی؛ رویکرد تولید محصول است و ما قائل به این نیستیم جشنواره صرفاً برای هنرمندان و رسانه ها باشد گرچه با میدان داری آنان رقم می خورد اما می خواهیم محصولاتی مدیریت کنیم که به دست آحاد جامعه برسد و جشنواره، محملی برای توسعه محصولات رضوی باشد که جریان عمومی را به دلدادگی امام رضاعلیه السلام توسعه دهد.

 


 

وی با تاکید بر اینکه کُنش‌گری جوانان در حوزه شعر و هنر می تواند به جریان سازی عمومی فرهنگ رضوی کمک کند؛ از رشد جوایز جشنواره؛ توجه به توانمندسازی و استعدادیابی در فرآیند جشنواره؛ برگزاری بیش از چهار کارگاه آموزشی شعر در راستای عمومی سازی فرهنگ رضوی در جشنواره ها و تولید آثار فاخر خبر داد.

 

 

مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا علیه السلام از رونمایی آثار تولید شده طی ۲۸ دوره جشنواره شعر رضوی در افتتاحیه بیست و یکمین جشنواره بین المللی امام رضا علیه السلام در مهرماه جاری خبر داد و گفت: به دنبال عمومی کردن شب های شعر و نشست ها و محفل های شعر رضوی و در کنار آن پرداختن به صنایع فرهنگی رضوی هستیم.

 

 

وی تصریح کرد: از آنجا که امام رضاعلیه السلام محل وفاق همه نحله ها و گرایش های فکری و فرهنگی و سیاسی است؛ در برهه کنونی جامعه نیاز است تا از شخصیت برجسته ای که توفیق میهمانی و میزبانی از ایشان را در ایران داریم با رویکرد وفاق اجتماعی استفاده کنیم و سعی ما در بنیاد هم همین است.

 

 

سعیدی زاده در پایان از اهدای نشان ارادت به برگزیدگان جشنواره ملی شعر رضوی خبر داد.

کد خبر 1263430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha