۳ هزار گلستانی امسال به سرزمین وحی می روند

میرقاسم پور گفت: امسال سه هزار نفر از استان گلستان به سفر معنوی حج تمتع اعزام می شوند.

سیدعلی میرقاسم پور به خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان گلستان گفت: امسال سه هزار نفر از استان گلستان به سفر معنوی حج تمتع مشرف می شوند که از این تعداد دو هزار و 850 نفر زائر و مابقی عوامل کاروان هستند.

 

مدیر حج و زیارت گلستان افزود: این زائران در قالب 20 کاروان که 14 کاروان اهل سنت و 6 کاروان شیعه هستند به سرزمین وحی اعزام می شوند.

 

وی با بیان اینکه تمامی زائران گلستانی مدینه بعد هستند، ادامه داد: تاریخ اعزام زائران حج از (26 خرداد) تا (یکم تیر) و زمان تقریبی بازگشت حجاج (28 تیر) تا (یکم مرداد) خواهد بود.

 

میرقاسم پور اظهارداشت: کاروان های استان گلستان تکمیل شده و شرایط زائران نیز مساعد است و زائران پس از قطعی کردن ثبت نام خودشان به مرحله پزشکی و معاینات پزشکی معرفی شدند.

 

وی گفت: زائران قبل از اعزام باید در 12 جلسه آموزشی حج به صورت مستمر شرکت کنند و مسائل اجرایی و فرهنگی سفر شامل؛ اعمال و مناسک حج را فرا گیرند.

 

مدیر حج و زیارت گلستان استقبال زائران را خوب دانست و افزود: امسال به دلیل نبود محدودیت سنی، گلستانی ها استقبال خوبی برای ثبت نام داشتند.

 

وی، مدارک لازم برای زائران را داشتن گذرنامه با حداقل 6 ماه کامل اعتبار(تا دی ماه سال جاری)، دریافت حداقل دو دوز واکسن کرونا شامل؛ سینوفارم، آسترازنکا و اسپوتنیک، واکسن فلج اطفال و منژیت برشمرد.

 

میرقاسم پور در خصوص برقراری اعزام سفرهای عمره نیز، گفت: با توجه به روابط ایجاد شده بین ایران و عربستان و باز شدن کنسولگری و سفارتخانه ها در دو کشور، مسئولان سازمان حج و زیارت ایران و وزارت حج عربستان آمادگی دارند تا بعد از ماه محرم و صفر این سفرها آغاز شود.

 

 

 

کد خبر 1263440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha