صعود به ارتفاعات بازی دراز بزرگ‌ترین مانور فرهنگی غرب کشور است

بابلی،گفت: صعود به ارتفاعات بازی دراز بزرگ‌ترین مانور فرهنگی غرب کشور است و در همین راستا یادآوری رشادت‌های رزمندگان و جان‌فشانی شهدای این مرزوبوم برگزار می شود.

صدراله بابلی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه با اشاره به تمهیدات لازم برای برگزاری سالروز عملیات مرصاد اندیشیده شده است،گفت: عملیات  بازی دراز در محور سر پل‌ذهاب در غرب استان کرمانشاه و ارتفاعات بازی دراز به صورت نیمه گسترده در روزهای ابتدایی اردیبهشت ماه۱۳۶۰ به فرماندهی مشترک انجام شد.

 

فرماندار سرپل ذهاب، افزود:عملیات ظفرمند بازی دراز در اردیبهشت ماه ۱۳۶۰ از سوی رزمندگان سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی ایران با پشتیبانی تیزپروازان هوانیروز کرمانشاه که در راس آنان خلبان شهید شیرودی حضور داشت انجام شد و در هشت روز عملیات دلاورانه ارتفاعات بازی دراز از چنگال متجاوزان رژیم بعثی خارج و دشمن با تحمل هزاران کشته و صدها اسیر و انهدام تانک ها و تجهیزات نظامی مجبور به عقب نشینی شد.

 

وی خاطر نشان کرد: جانفشانی ها و از خود گذشتگی های شهدا و ایثارگران در دوران دفاع مقدس باعث شده که امروز جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری مستقل و به دور از هر گونه وابستگی در جهان بدرخشد .

 

بابلی تصریح کرد: بازی دراز از مناطق و ارتفاعات مهم میان سه شهرستان سرپل ذهاب، قصرشیرین و گیلانغرب است که ارتش متجاوز عراق در ابتدای جنگ تحمیلی با تصرف این ارتفاعات تسلط کاملی بر این سه شهر غرب استان کرمانشاه داشت و از این منطقه ویژه برای دیده بانی و رصد فعالیت های رزمندگان اسلام استفاده می کرد.

 

فرماندار سرپل ذهاب با اشاره به برگزاری برنامه های سالروز صعود به ارتفاعات بای دراز ،اظهار کرد: در روزهای چهاردهم و پانزدهم اردیبهشت ماه ماه جاری برنامه های مختلفی همچون  برگزاری مراسمی با حضور مسئو لان کشوری و لشکری در روز چهاردهم اردیبهشت ماه جاری ساعت۱۶ بعداز ظهر در موقعیت شهادت شهید علی اکبر شیرودی، اقامه نماز مغرب و عشاء در مصلی نماز جمعه شهرستان سرپل ذهاب ،برگزاری یادواره‌شهدای بازی دراز ، برپایی ایستگاه صلواتی، برپایه غرفه های فرهنگی و هنری،برگزاری محفل انس با قرآن، صبح روز پانزدهم اردیبهشت ماه جاری ، ساعت ۶ صبح صعود به ارتفاعات یادمان بازی دراز ، برپایی مسابقات فرهنگی و هنری از مهمترین برنامه هایی سالروز این روز  مهم و بزرگ است.

 

کد خبر 1263492

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha