جشنواره ملی تئاتر رضوی در تبریز برگزار می‌شود

شانزدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی خرداد ماه سال جاری به میزبانی شهر تبریز در استان آذربایجان‌شرقی برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در آذربایجان شرقی، نشست اعضای ستاد اجرایی شانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی در تبریز با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی و با هدف انسجام‌بخشی به برنامه های پیش بینی شده در خانه فرهنگ تبریز برگزار شد.

بنابر این گزارش، در این نشست مقرر شد شانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی همزمان با آغاز دهه کرامت و میلاد باسعادت حضرت فاطمه معصومه(س) کار خود را آغاز کند و اجراهای راه یافته به بخش نهایی از سراسر کشور در سالن های تئاتر تبریز به روی صحنه روند.

همچنین در این نشسن هم اندیشی مسئولان کمیته‌های مختلف جشنواره تئاتر رضوی به تبیین برنامه‌های مختلف این جشنواره و هماهنگی‌های انجام شده در این راستا پرداختند و مقرر شد تمام اجراهای استان هفته آینده بازبینی و هیات انتخاب آثار راه یافته به مرحله کشوری را معرفی کنند.

این جشنواره در دو بخش نمایش‌های صحنه‌ای و نمایشنامه‌نویسی برگزار و  موضوعات آن شامل؛ ترویج اندیشه امامت و تحکیم نظام ولایت با محوریت شخصیت، سیره و معارف امام رضا علیه‌السلام و فرهنگ رضوی در سطح جامعه از طریق گسترش فعالیت‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای، شناسایی، معرفی و گرامی‌داشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان برتر آثار فاخر فرهنگی، هنری و رسانه‌ای مرتبط با آن حضرت می باشد.

همچنین استفاده از قالب تاثیرگذار تئاتر در راستای ترویج معارف دینی و رضوی برای عموم مخاطبان، حمایت از هنرمندان عرصه تئاتر دینی کشور، پیوند وقایع معاصر ایران و جهان اسلام با منش و سلوک رضوی، امام رضا علیه‌السلام، خانواده ایرانی و تربیت رضوی، رفتار اجتماعی مبتنی بر الگوگیری از سیره امام رضا علیه‌السلام،  سبک زندگی و سیره علمی و عملی امام رضا علیه‌السلام وهتک حرمت و کشتار زائرین حرم مطهر احمد بن موسی «شاهچراغ» علیه‌السلام از دیگر محورهای این جشنواره است.

 

کد خبر 1263496

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha