آستان امامزاده سیدحمزه تبریز میزبان قاریان برگزیده استانی است

محافل انس با قرآن و جزءخوانی با حضور قاریان و حافظان برتر استانی در محل امامزاده سید حمزه تبریز برگزار می شود.

«عبدالحسین محمدی» مجری برگزاری محافل قرآنی امامزاده سیدحمزه تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از آذربایجان شرقی اظهار داشت: این محافل قرآنی به عنوان یکی از برنامه های اداره اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان شرقی است از اول ماه مبارک رمضان آغاز و تا پایان ماه مبارک همه روزه ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه همگانی کردن تلاوت قرآن یکی از مهمترین عوامل گسترش و توسعه هر چه بیشتر فرهنگ قرآنی   در جامعه است، افزود: سعی کرده ایم با برگزاری این محافل زمینه گرایش اقشار مختلف جامعه را به برنامه های قرآنی بیشتر کرده و  و برای نیل به این منظور ضمن دعوت از قاریان و حافظان قرآنی شاغل در نهادها و ارگان‌های مختلف، اجرای محافل جزءخوانی را با لباس رسمی همان ارگان انجام دهیم.

محمدی با اشاره به حضور قاریان کادر درمان، نیروی انتظامی، سپاه عاشورا، نیروی هوایی ارتش، روحانیان و  اساتید پیشکسوت قرآنی و نوجوانان دانش آموز افزود: هریک از این قاریان با لباس رسمی خود در این محافل حضور یافته و این  موضوع باعث استقبال هرچه بیشتر مردم به شرکت در این محافل قرآنی شد و در جهت معرفي حافظان و قاريان از اقشار مختلف  به عنوان الگو در ترويج و نهادينه شدن فرهنگ قرآني بسیار مؤثر بود.

مجری برگزاری محافل قرآنی امامزاده سیدحمزه تبریز یادآور شد: این محافل قرآنی همه روزه با حضور بیش از 100 نفر از خواهران و برادران بعد از افامه نماز ظهر و عصر و ارایه تفسیر روزانه سوره یاسین برگزار شده و هر محفل قرآنی با قرائت 4 قاری ممتاز کشوری و استانی همراه است.

وی با اشاره به ای‌که همه روزه در دبیرستان پسرانه مکتب الحسین (ع) میثاق نیز مشابه این محافل قرآنی را به شکلی دیگر برگزار می کنیم، گفت: این محافل از جمله برنامه های پویش ختم قرآن در مدارس بوده و  با مجری گری و اجرای دانش آموزان مدرسه برگزار شده و همخوانی آیات قرآن، اکران سریال معجزات علمی قرآن و برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی قرآنی  از جمله برنامه های این محفل قرآنی است.

محمدی با بیا این‌که قرائت روزانه این محافل به نیابت از دو شهید صورت می گیرد، گفت: این شهدا از خانواده ها و اقوام خود دانش آموزان دبیرستان پسرانه مکتب الحسین (ع) میثاق هستند.

کد خبر 1262834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha