جشنی برای فرشته ها / مکلف شدن ۴ هزار دختر و پسر ملایری

جشن تکلیف ۱۵۰۰ دختر پایه سوم ابتدایی و ۱۳۰۰ دانش آموز پسر پایه هشتم متوسطه اول ملایر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار شبستان از شهرستان ملایر جشن تكلیف خاطره ای شیرین معنوی - تربیتی است كه در آن دانش آموزان دختر و پسركه به این سن رسیده اند در آیین های گروهی با خدایشان عهد می بندند و دستورات دین مبین اسلام را برای رسیدن به تعالی و اوج بندگی تمرین می كنند.

به تكلیف رسیدن، یك عید است، زیرا از نظر عقلي و جسمي دختران و پسران به حدي رسیده اند كه خداوند به آنان دستور مي دهد و آنها نیز خوشحالندكه خواسته ها و دستورهاي او را اطاعت كنند و بنده شایسته او به حساب آیند.

سن تكلیف در واقع آغاز بلوغ دختران و پسران است كه با جشن تكلیف احكام روحبخش دین مبین اسلام برای این قشرها ساری و جاری می شود.

در نظام تربیتی آموزشی ایران اسلامی یكی از اقدامات برای آشنایی نوجوانان با راه ورسم زندگی معنوی برگزاری جشن تكلیف است ، برنامه ای كه آغازگر یك حركت منسجم برای گام برداشتن در مسیر ارزش های دینی و معنوی محسوب می شود.

هر ساله در مدارس دخترانه و پسرانه برای دانش آموزانی كه به سن تكلیف می رسند، جشن های آموزنده ای به نام جشن تكلیف برگزار می شود.

دانش آموزان با برگزاری جشن های گروهی به نام جشن تكلیف، نعمت هاي خدا را گرامي مي دارند و این روز بزرگ را كه در آن به سن تكلیف رسیده اند را به عنوان یك روز پرشكوه و خاطره اي به یادماندني به یاد مي سپارند.

هر ساله در مدارس دخترانه و پسرانه برای دانش آموزانی كه به سن تكلیف می رسند، جشن های آموزنده ای به نام جشن تكلیف برگزار می شود اما امسال در  مصلی ملایر ضيافتي بزرگ به پا شده است  ضيافتی كه ميزبان آن فرشتگان وحي و حاملان عرش بوده . ضيافتي كه مهمانان آن گل های  پاک و زيبايی هستند كه مكلف شدن خود را جشن گرفته‌اند.

 امسال در حرکتی متفاوت مصلی بزرگ حضرت ابوالفضل ملایر ن به مدت دو روز میزبان حدود 4 هزار  میهمان تازه مکلف شده ای است که قرار است از امروز به بعد درس عبادت و بندگی را در محضر پرودگار خویش بیاموزند و عاشقانه های خود را با دستان دعا با پرودگار خویش نجوا کنند.

 برگزاری برنامه جشن تکلیف دختران و پسران تاره مکلف شده ملایری به مدت دو روز در مصلی حضرت ابوالفضل با اجرای برنامه های متنوع برگزار شد.

 این جشن با سخنرانی حجت الاسلام شکری معروف به عمو روحانی ، برگزاری سرودهای سلام فرمانده و ... سخنرانی مسئولان آموزش و پرورش و ده ها برنامه شاد دیگر خاطره  ای شاد را برای دختران 9 ساله پایه سوم ابتدایی و پسران 15 ساله پایه هشتم دوره اول متوسه  به یادگار گذاشت.

 عباس شیری در حاشیه برگزاری این مراسم گفت: یکی ازاقدامات آموزش و پروش شهرستان  از ابتدای سال تحصیلی برگزاری برنامه های  دانش آموزی  بیشتر به صورت متمرکز برگزار شود که جشن تکلیف دانش آموزان نیز جزو این برنامه بود.

معاون پرورشی وتربیت بدنی آموزش و پروش ملایر با اشاره  به اینکه  دین مبین اسلام  نیز تاکید موکدی بر برگزاری برنامه های دینی و مذهبی به صورت جماعت  با هدف وحدت آفرینی بیشتر دارد افزود:  یکی از برنامه ها دشمن این بود که بتواند به مدارس نفوذ کند و اعتقادات دانش آموزان را مورد خدشه قرار دهد که  برگزاری این برنامه های وحدت آفرین جوابی محکم بر یاوه گویی های دشمنان بود.

معاون پرورشی امور تربیتی آموزش و پرورش تصریح کرد:همزمان با نزدیک شدن به هفته معلم برنامه های مختلفی در سطح شهرستان برگزار می شود که جشن تکلیف دانش اموزان دختر و پسر ملایری نیز از این برنامه ها است.

 وی افزود: حدود 4 هزار دانش آموز دختر و پسر ملایری به مدت دو روز جشن تکلیف خود را در مصلی ملایر برگزار کردند.

 شیری اضافه کرد: جشن تکلیف یک هزار و 520 دانش آموز دختر ملایر در مصلی بزرگ حضرت ابوالفضل روز گذشته  برگزار شد.

وی افزود: این دانش آموزان از 34 مدرسه شهر ملایر  در این جشن شرکت کردند.

شیری با بیان اینکه امروز ششم اردیبهشت ماه نیز  با حضور  یک هزار و 300 دانش آموز پسر پایه هشتم از 42 مدرسه جشن تکلیف پسران شهرستان ملایر برگزار شد یادآور شد: این اولین جشن تکلیف پسران ملایر  است که به صورت متمرکز برگزار می شود.

 گزارش از فاطمه رحمتی

 

کد خبر 1263497

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha