۳۲۷۵  نفر از فرزندان شهدا و ایثارگر در کردستان درخواست شغل داده‌اند

قاضی‌زاده هاشمی گفت: در سامانه کاریابی سه هزار و ۲۷۵ نفر از فرزندان شهدا و ایثارگر استان کردستان درخواست شغل داده‌اند و باید اقدامی جدی برای این افراد انجام شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی  معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهیذد و امور ایثارگران کشور چهارشنبه شب ۶ اردیبهشت ماه در جلسه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان کردستان که در استانداری کردستان برگزار شد، اظهار کرد: همه دستگاه‌های اجرایی موطف هستند برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در سطح استان اقدام کنند و در این راستا باید تمام ادارات به این موضوع ورود کنند.

 

وی یادآور شد: در سامانه کاریابی سه هزار و 275 نفر از فرزندان شهدا و ایثاگر استان درخواست شغل داده‌اند که تاکنون اقدامی جدی برای آنها انجام نشده است.
 

معاون رئیس جمهور اضافه کرد: باید 10 درصد اشتغال کردستان به ایثاگران اختصاص پیدا کند و از 460 مجوز سهمیه اشتغال صادر شده به استان کردستان 213 مورد استفاده شده اما هنوز برای 247 سهمیه اقدامی انجام نشده است.
 

قاضی‌زاده هاشمی به میزان اعتبارات بنیاد شهید در سال جاری پرداخت و گفت: امسال 75 هزار میلیارد تومان اعتبار به بنیاد شهید اختصاص یافته که بیانگر توجه دولت و مجلس به جامعه ایثارگری است.
 

وی یادآور شد: در حوزه مسکن نیزچهار هزار نفر از جامعه ایثارگری استان در اولویت اول واگذاری هستند و بیش از ۶ هزار نفر هم در اولویت دوم قرار دارند.
 

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور به ساماندهی گلزارهای شهدای استان پرداخت و اضافه کرد: استان کردستان۹۷۲گلزار وپنج هزارو ۴۱۸ مزار شهدا دارد که پنج هزار و ۲۰۰مزار آن ساماندهی شده و۱۱۲ گلزار و پنج مزار استان نیز نیاز به مرمت دارد.

 

کد خبر 1263535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha