آیت الله سلیمانی منادی وحدت میان مردم و نیروهای انقلابی بود|شهید سلیمانی بنیانگذار حوزه علمیه بابلسر

حجت الاسلام قائمی با بیان اینکه آیت الله سلیمانی مبلغ اسلام ناب محمدی(ص) و گفتمان انقلاب اسلامی بودند، گفت: آیت الله سلیمانی مهمترین خدمتی که به اسلام و مسلمین داشتند این بود که برای وحدت آفرینی بین شیعه و سنی و نیروهای انقلابی اهتمام ویژه داشتند.

حجت الاسلام محمدجواد قائمی-مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران- در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، ضمن تسلیت به مناسبت ارتحال شهادت گونه آیت الله عباسعلی سلیمانی(رحمه الله علیه)، عضو فقید مجلس خبرگان رهبری، اظهار کرد:‌ آیت الله سلیمانی یکی از مبارزین سرشناس انقلابی در تاریخ معاصر به شمار می روند چرا که ایشان از بدو ظهور انقلاب اسلامی در مسیر انقلابیون بوده و ۶۰سال برای بروز و بقا و استمرار انقلاب مبارزه کردند. 

 

وی با بیان اینکه آیت الله سلیمانی از سنین نوجوانی برای فراگیری دروس علمیه وارد حوزه علمیه کوهستان سپس مشهد و قم شدند، افزود: آیت الله سلیمانی در کنار وجوه خاص علمی و معرفتی خود، یک مبارز انقلابی تمام عیار بودند.

 

حجت الاسلام قائمی از دوران ۱۷ساله حضور  آیت الله سلیمانی در استان سیستان و بلوچستان(زاهدان) بعنوان نماینده ولی فقیه و امام جمعه، بعنوان یکی از فرازهای مهم عمر با برکت این روحانی مجاهد و انقلابی یاد کرد و گفت: آیت الله سلیمانی مهمترین خدمتی که به اسلام و مسلمین داشتند این بود که برای وحدت آفرینی بین شیعه و سنی و نیروهای انقلابی سراز پا نمی شناختند.

 

وی با بیان اینکه آیت الله سلیمانی به تعبیر سیاسیون و انقلابیون منادی وحدت میان مردم، مسئولین و علما بودند، ادامه داد: آیت الله سلیمانی در بحث ایجاد وحدت میان اقوام و نیروهای انقلابی بسیار موفق عمل کردند این نگاه وحدت آفرین آیت الله سلیمانی از زاهدان به کاشان و سپس به مازندران تسری یافت.

 

حجت الاسلام قائمی با بیان اینکه آیت الله سلیمانی برای تقویت جبهه انقلاب در زاهدان، کاشان و مازندران به ویژه بابلسر بسیار کوشیدند، گفت: این روحانی مجاهد و نستوه همچنین برای ایجاد و تقویت پایگاه های اجتماعی انقلاب خدمات ارزنده ای دارند.

 

وی با تاکید براینکه آیت الله سلیمانی مبلغ اسلام ناب محمدی(ص) و گفتمان انقلاب اسلامی بودند،‌افزود: شهید سلیمانی در کنار منابر وعظ و خطابه به تدریس در دانشگاه و حوزه نیز اهتمام ویژه ای داشتند.

 

حجت الاسلام قائمی اذعان کرد: یکی از سوگواران و عزاداران ارتحال شهادت گونه آیت الله سلیمانی، حوزه های علمیه هستند چرا که این عالم وارسته یکی از سرمایه های علمی و تبلیغی جامعه اسلامی بودند که فقدان ایشان جبران ناپذیر است.

 

وی با بیان اینکه آیت الله سلیمانی در زمان فعالیت بعنوان امام جمعه بابلسر از بنیانگذاران اصلی حوزه علمیه بابلسر بشمار می رفتند، گفت: به برکت این خدمت ارزنده آیت الله سلیمانی، بزودی مازندرانی ها شاهد ایجاد شعبه جامعه المصطفی در حوزه علمیه بابلسر خواهند بود.

 

 

کد خبر 1263558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha