نیمی از شرکت های دانش بنیان در قزوین موفق به تجازی سازی محصولات شدند

رحمانی گفت: ۱۳۲ شرکت دانش بنیان فعال در استان قزوین داریم که ۴۷ مورد در پارک علم و فناوری هستند و از مجموع شرکت ها، ۶۳ شرکت موفق به تجاری سازی محصولات شده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، علی رحمانی- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین- در نشست خبری که امروز (پنجشنبه ۷ اردیبهشت) به مناسبت سالروز سفر ریاست جمهوری به قزوین برگزار شد، بیان کرد: مجموع اعتبارات عمرانی سفر رئیس جمهور به استان قزوین ۱۰ هزار و ۷۱۴ میلیارد تومان بوده و تسهیلات سرمایه در گردش و سرمایه ثابتی که در این سفر مصوب شد، ۱۰ هزار و ۲۸۰ میلیارد تومان، تسهیلات قرض الحسنه ازدواج یک هزار و ۵۳۲ میلیارد تومان و تسهیلات قرض الحسنه  ضروری ۲۹۱ میلیارد تومان بوده است.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین ادامه داد: جمع اعتبارات و تسهیلات مربوط به سفر ریاست جمهوری به استان غیر از مصوبات ارزی، ۲۲ هزار و ۸۱۷ میلیارد تومان بوده در حالی که مجموع اعتبارات عمرانی و جاری سال ۱۴۰۲ حدود ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است و این امر ظرفیت خوبی ایجاد کرده است.

 

وی تصریح کرد: البته با لحاظ اعتبارات ارزی سفر ریاست جمهوری، در مجموع حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان اعتبار کل سفر ریاست جمهوری به استان قزوین است؛ در حوزه تسهیلات که چندین ماه است پرداخت آن آغاز شده، ۱۰ هزار و ۱۸۱ میلیارد تومان تسهیلات ثابت و در گردش است که ۳ هزار و ۴۲۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده و مابقی تسهیلات هم در حال سیر مراحل قانونی است و در مهلت مقرر ان شاالله این کار انجام می شود

 

رحمانی اعلام کرد: در بخش صنعت، مصوبه تسهیلات، ۷ هزار و ۴۲۲ میلیارد تومان تسهیلات ثابت و در گردش بوده که در این بخش پرداختی بهتر بوده است و در پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج هم بیش از ۲ میلیارد تومان پرداختی داشتیم.

 

وی اضافه کرد: مصوبات اقتصادی خوبی در سفر ریاست جمهوری به استان قزوین داشتیم که به ما اجازه می دهد یکسری فعالیت های اقتصادی را داشته باشیم البته باید پیگیری ها هم برای تخصیص اعتبارات وجود داشته باشد تا از برکات سفر استفاده کنیم که این امر در حال انجام است تا بیش از مصوبات سفر، تخصیص اعتبار را داشته باشیم.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین در پاسخ به سوالی در خصوص فعالیت شرکت های دانش بنیان اظهار کرد:  ۱۳۲ شرکت دانش بنیان فعال در استان قزوین داریم که ۴۷ مورد در پارک علم و فناوری هستند و از مجموع شرکت ها، ۶۳ شرکت موفق به تجاری سازی محصولات شده اند.

 

وی افزود: شهرک علم و فناوری آبیک که از زیرساخت های مهم تولید دانش بنیان در استان است، کلنگ زنی شده و کار آن در حال انجام است و ان شاالله در بازه زمان کمی شرکت ها مستقر می شوند.

 

رحمانی در پاسخ به سوالی در خصوص تورم در استان گفت: در استان قزوین تورم از میانگین کشوری بیشتر است، ولی استان دوازدهم و سیزدهم هستیم و میانگین تورم در استان در میانه های کشور است زیرا استان قزوین استانی تولیدی و پررونق است و سرمایه گذاری در آن وجود دارد. 

 

وی در خصوص شرایط سخت دریافت تسهیلات بانکی در استان خاطر نشان کرد: نسبت تسهیلات به سپرده در استان قزوین نزدیک ۱۰۰ درصد است یعنی هرچه منابع داریم تسهیلات پرداخت کرده ایم و در برخی بانک ها این رقم بالای ۲۰۰ درصد است یعنی اضافه برداشت هم داریم.

 

کد خبر 1263593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha