جشنواره ساز و آواز کودکان و نوجوانان   یکی از مولفه های ارزش گذاری فرهنگ و آئین رسمی مهاباد است

جوانبخت گفت: جشنواره ساز و آواز کودکان و نوجوانان یکی از مولفه های ارزش گذاری فرهنگ و آئین رسمی مهاباد است که با هدف تقویت هنر و رسم و رسوم منطقه ای برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، سیامند جوانبخت، در چهارمین جشنواره ساز و آواز کودکان و نوجوانان که با حضور ویژه شرکت کنندگان کودک و نوجوان و استقبال ویژه مردم علاقه مند، برگزار شد،️اظهار کرد: این نهاد از حضور هنرمندان برای خلق آثار و برنامه ریزی برنامه های مدون در عرصه های فرهنگی و هنری حمایت می کند.

وی گفت: این جشنواره  یکی از مولفه های ارزش گذاری فرهنگ و آئین رسمی این منطقه است که با هدف تقویت هنر و رسم و رسوم منطقه ای توسط دست اندرکاران آن برگزار می شود.

سپس هدایت معروفی، رئیس انجمن صنفی هنرمندان مکریان مهاباد گفت:  هدف از برگزاری این جشنواره را شناسایی استعدادهای برتر موسیقی کودکان و نوجوانان در دو حوزه ی سازهای موسیقی و آوازخوانی است.

وی افزود: همچنین ارزش گذاری فرهنگ و فولکلور کردی این منطقه نیز یکی دیگر از اهداف این جشنواره است.

 

 

گفتنی است؛ برگزاری جشنواره  با حضور علی نظری طولابی که در برنامه عصر جدید شبکه سوم سیما بسیار ویژه درخشیده بود،برگزارشد. او در این جشنواره، در سه سانس به ارائه ی هنرنمایی خود پرداخت.

در ادامه این جشنواره، به  حسن محمدی که تاکنون اثرهای هنری ویژه ای در عرصه چوب و گِل سازی در قاب زندگی روستایی و سنتی مناطق کردنشین خلق نموده بود، تندیس پدرژپتوی مهاباد و به سبب فعالیت های مختلف فرهنگی و هنری شادی حسینی اصل، مسئول کانون فرهنگی و هنری طلوع و مسئول بانوان کانون های فرهنگی و هنری مساجد مهاباد و دبیر اجرائی جشنواره ساز و آواز کودکان و نوجوانان، تندیس بانوی توانمند مهابادی و به آوان مصطفی پور به عنوان پدیده ی سومین جشنواره ساز و آواز کودکان و نوجوانان و تالیف کتاب نوت موسیقی کُردی، جایزه ی ویژه جشنواره و اخذ ده میلیون تومان از شورای اسلامی شهر در مساعدت مالی چاپ این کتاب، تقدیم شد.

این جشنواره به همت انجمن صنفی هنرمندان مکریان مهاباد و کانون فرهنگی و هنری طلوع و با مشارکت شورای اسلامی شهر و شهرداری و هماهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهاباد برگزار گردید.

کد خبر 1263656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha