رفراندوم در مسائل دینی و شرعی جایز نیست|شهید سلیمانی یار دیرین انقلاب و مردم بود

حجت الاسلام حسینی کارنامی بابیان اینکه رفراندوم برای تغییر و اصلاحات قانون الهی جایز نیست، گفت: نمی توانیم رفراندوم برای رعایت حجاب یا کشف حجاب برگزار کنیم چرا که این ها قانون شرع است و حضرت سیدالشهدا(ع) احیای ارزش های دین سرمبارکشان بالای نیزه رفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، حجت الاسلام سید حسین حسینی کارنامی-امام جمعه موقت ساری- امروز(۸اردیبهشت) در خطبه های نمازجمعه ساری در بین نمازگزاران حاضر در مصلی امام خمینی(ره) ضمن گرامیداشت یاد و نام شهید آیت الله عباسعلی سلیمانی، عضو فقید مجلس خبرگان رهبری، اظهار کرد: همه شما نمازگزاران و خودم را به تقوا الهی سفارش و توصیه می کنم.

وی با بیان اینکه آیت الله سلیمانی شخصیتی مومن، معتقد، ولایی، خدمتگزار و مردمی بودند، افزود: این روحانی شهید در تمامی مسئولیت ها در استان های سیستان و بلوچستان(زاهدان)، اصفهان(کاشان) و مازندران(بابلسر) خدمات شایسته ای از خود به یادگار گذاشته است.

 

حجت الاسلام حسینی کارنامی به روز کار و کارگر اشاره و ضمن تکریم این قشر زحمتکش، خواستار رفع مشکلات این قشر شد و گفت: نباید اجازه داد به دلیل نقص قوانین و برخی از مشکلات اداری و مالی کارگران، دشمن زمینه توطئه را در بین این قشر تلاشگر ایجاد کند.

 

وی با اشاره به روز معلم و تکریم جامعه فرهنگیان، خواستار توجه والدین و اولیای مدرسه به تربیت دینی نسل نو شد.

 

امام جمعه موقت ساری به سالروز تخریب قبرستان بقیع اشاره کرد و گفت: تخریب قبور مطهر ائمه(علیهم‌السلام) در بقیع، یکی از تلخ ترین حوادث تاریخ اسلام است.

 

وی با اشار به دیدارهای اخیر مقام معظم رهبری با اقشار مختلف، افزود: معظم له در این دیدار ها خطاب به مسئولین فرمودند نباید به مباحث فرعی و حاشیه ای مشغول شوند و پرداختن به این حواشی که آنها را از خدمت به مردم بازمی دارد حرام است.

 

حجت الاسلام حسینی کارنامی به مشکلات کشاورزان استان به دلیل تنش آبی در مازندران اشاره کرد و گفت: مدیران با توجه به اینکه مازندران در طول سال حداقل ۲۰میلیون جمعیت را ارائه خدمت دارد باید برای رفع مشکلات این استان بیش از پیش تلاش کنند.

 

وی به حواشی مطروحه در مبحث رفراندوم اشاره کرد و افزود: رفراندوم در دنیا سه قسم است در هیچ کجای دنیا رفراندوم برای تغییر نظام سیاسی دنیا جزء در ایران اسلامی اتفاق رقم نخورده است و ملت ایران در کشور پیشگام هستند.

 

حجت الاسلام حسینی کارنامی با بیان اینکه رفراندوم برای تغییر و اصلاحات قانون الهی جایز نیست، گفت: نمی توانیم رفراندوم برای خواندن یا نخواندن نماز، رعایت عفاف و حجاب یا کشف حجاب و ...برگزار کنیم چرا که این ها قانون شرع است و حضرت سیدالشهدا(ع) برای رعایت احکام اسلامی و الهی سر مبارکشان برسر نیزه رفت.

 

 

کد خبر 1263668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha