جلسات قرآنی مذهبی را از مساجد بیرون نبریم/ ائمه جماعات تفسیر و مفاهیم قرآن را با زبان روز بیان کنند

یک مترجم و مفسر قرآن با اشاره به نقش موثر برگزاری جلسات قرآن در مساجد برای مأنوس کردن مردم با قرآن، گفت: برای تبدیل هر مسجد به یک پایگاه قرآن، ائمه جماعات با شیوه‌های روز بیان مفاهیم و تفسیر آیات آشنا شوند.

«ابوالفضل بهرامپور» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان بر لزوم تبدیل مساجد به پایگاه قرآنی تاکید و اظهار کرد: تأکید مقام معظم رهبری بر «هر مسجد، یک پایگاه قرآنی» گامی در جهت پیاده کردن اهداف و سیره نبی مکرم اسلام(ص) و گسترس معارف قرآن کریم است.

 

این مترجم قرآن کریم به الزامات تبدیل مساجد به پایگاه قرآنی اشاره و بیان کرد: در این زمینه ضرورت دارد که ائمه جماعات مساجد با شیوه های بیان مفاهیم و تفسیر آیات پرمعنای قرآن کریم آشنا شوند، تا در مخاطب اثرگذاری بیشتری داشته باشد.

 

وی تصریح کرد: شخصاً در مشهد مقدس چندین جلسه آموزشی برای روحانیون پیرامون برگزاری منبرهای سه دقیقه ای برای بیان معارف قرآنی بین صلاتین برگزار کردم. معتقدم اگر معارف کلام الهی در خانه های خدا با بیانی شیوا، قابل فهم و کوتاه و دقیق و صحیح برای عموم بیان شود، مردم جذب قرآن و جلسات قرآنی مساجد می شوند.

 

بهرامپور با بیان اینکه باید برای رونق خانه های خدا تلاش کنیم، گفت: بنده یک طبقه منزلم را برای انجام جلسات مذهبی و قرآنی اختصاص داده بودم، اما با توجه به اینکه منزل بنده در همسایگی مسجد واقع است،ترجیح دادم که جلسات مذهبی را به مسجد منتقل کنم زیرا با وجود مسجد صلاح نیست جلسات مذهبی و قرآنی در خانه برگزار شود، باید برای رونق و شلوغی مساجد و بازگشت به خانه های خدا تلاش کنیم.

 

وی در ادامه مسجد را پایگاه اثرگذار انقلاب دانست و تصریح کرد: سخنرانی های اثرگذار علما و واعظین در مساجد در شکل گیری انقلاب اسلامی و آگاه سازی مردم نقش تاثیرگذاری داشته است. امروز نیز باید سخنرانان و خطبا نقش روشنگری خود را در مساجد حفظ کنند و جلسات مذهبی مساجد تنها مداح‌محور نباشد.

 

 این مفسر و مدرس قرآن با تاکید بر جایگاه مهم مساجد در عصر انقلاب اسلامی، ابراز کرد: مساجد در دوران پیروزی انقلاب اسلامی حرف اول را می زدند. بنده قبل از پیروزی انقلاب در مسجد احمدیه زنجان جلسات دینی که برگزار می کردم با واکنش ساواک مواجه شد و وانمود کردند که برگزاری چنین جلساتی به شکل گیری انقلاب کمک می کند و اقدام به تعطیلی آن جلسات نمودند. این حرکت ساواک با واکنش و تجمع عظیم مردم در مقابل مسجد روبرو شد و در نهایت ساواک مجبور به بازگشایی مسجد شد.

 

بهرامپور با اشاره به توطئه ها و نقش های دشمنان برای خلوت کردن مساجد، خاطرنشان کرد: مسجد از گذشته تاکنون همواره در میان اقشار مهم جامعه اثرگذاری بالایی داشته است به همین جهت دشمنان نظام تمام تلاش خود را برای  کمرنگ کردن حضور جوانان در مساجد به کار می گیرند.

کد خبر 1263741

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha