مرحوم طالب زاده  با جذب نخبگان غربی توانست چهره بسیار واقعی از ایران در مطبوعات خارجی ارایه دهد

تحلیلگر، مترجم و روزنامه نگار با بیان اینکه نادر طالب زاده با جذب نخبگان غربی توانست چهره بسیار واقعی از ایران در مطبوعات خارجی ارایه دهد، گفت: وی در داخل کشور شاگردهای خوبی پرورش داد و نهضتی را برای شناسایی جهان غرب به ایرانی ها راه انداخت.

«علی اکبر جعفری»، تحلیلگر، مترجم و روزنامه نگار بین‌المللی درباره کارنامه مرحوم «نادر طالب زاده» در عرصه رسانه به خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان گفت: مرحوم نادر طالب زاده فردی دغدغه مند، به روز و حساس نسبت به مسایل ایران بودند؛ او نسبت به  جنگ نرم غرب علیه ایران حساس بود و در همین راستا نخبگان غربی را به ایران دعوت می کرد و  با سیاست های استکبار و اسراییل علیه ایران مخالفت می کرد.

 

 

تحلیلگر، مترجم و روزنامه نگار بین‌المللی افزود: در آخرین نشست «افق نو» جمعی از اندیشمندان غربی از جمله «فیلیپ جیوالدی» و «اسکات بنت» حضور داشتند که این افراد در سازمان سیا پست های کلیدی داشتند و پس از ورود به ایران واقعیت های کشورمان را از نزدیک دیدند و دیدگاه های خود درباره ایران را در روزنامه های غربی منتشر کردند در واقع آنها مقالاتی درباره ایرانی ها نوشتند و در این مقالات به نکات مثبت ایران اشاره کردند.

 

 

وی که سابقه همکاری با مرحوم طالب زاده را دارد، تصریح کرد: مرحوم نادر طالب زاده با جذب نخبگان غربی توانست چهره بسیار واقعی از ایران در مطبوعات خارجی ارایه دهد.

 

 

جعفری درباره نقش مرحوم طالب زاده در تربیت نسل جدید اظهار کرد: نادر طالب زاده در داخل کشور شاگردهای خوبی پرورش داد و نهضتی را برای شناسایی جهان غرب به ایرانی ها راه انداخت.

کد خبر 1263759

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha